Food | Yum Earth Organics Vitamin C Pops

maandag 6 maart 2017


Vandaag weer eens een artikel over snoep, ik hou er van. Ik laat jullie vandaag biologische lolly's in drie smaken zien, mét vitamine C. Vorig jaar maakte ik op een beurs al kennis met deze lolly's, echter maakte ik toen geen artikel. Van dezelfde distributeur kreeg ik wel wat zakjes mee, waarvan deze dino's favoriet waren.


Om eerlijk te zijn heb ik klein trauma aan biologisch snoep, vroeger kreeg ik dat thuis, suikervrij, biologisch en zeer verantwoord snoep. Echter waren dit vaak zulke smakeloze substanties dat je liever een selderijstengel als tussendoortje nam. Gelukkig ben ik er inmiddels achter dat er ook heel veel lekker biologisch snoep op de markt is en zijn de selderijstengels verleden tijd.


De lolly's van Yum Earth zijn individueel verpakt, en hebben een zoetzure smaak. De lolly's zijn gemaakt met biologische fruitextracten en bevatten alleen natuurlijke kleur- en smaakstoffen. Als extraatje bevat deze variant van de lolly's vitamine C.


 In deze zak vind je 14 verschillende lolly´s in 3 verschillende smaken; ¨Very Very Cherry¨, ¨Strawberry Smash¨ en ¨Razzmatazz Berry¨. Blond als ik ben, kwam ik er na het verwijderen van al het plastic (voor de foto), achter dat op die plasticjes nou juist stond om welke smaak het ging. Gelukkig had ik ook een paar foto's met plastic dus kon ik de smaken nog traceren.


Nog even de feiten op een rijtje: de lolly's bevatten 1320% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vitamine C, 22 calorieën per lolly, zijn kosjer en 100% veganistisch.


Too be honest; ik vind de drie smaken niet extreem verschillend, het zijn dan ook allemaal ¨rode¨ smaken. De kers proef ik wel wat meer, er is ook echt wel verschil maar niet heel erg extreem. De lolly's zijn zoetzuur en wat mij betreft prima in balans, niet te zuur, maar wel lekker fris. Yum Earth beschrijft deze lolly's als ¨de beste ever¨, daar kan ik me niet echt in vinden. Ik vind de lolly's heerlijk maar eerlijk gezegd niet super bijzonder of uniek, gewoon goed.


Prima lolly's dus en ik ben zo'n type die wel gevoelig is voor dat hele vitamine C gedoe, zeg nou zelf, een soort van gezonde lolly kun je toch niet af slaan? Een klein nadeel vind ik dat de lolly's vrij scherp worden tijdens het sabbelen, er komen van die flintertjes en puntjes aan, beetje op letten dus en ik zou ze hierom niet aan kleine kinderen geven. Gelukkig heeft Yum Earth ook nog andere snoepjes die je wel veilig aan kinderen kunt geven, heb je ook weer een excuus om de lolly's helemaal zelf op te eten. Je vind ze onder andere bij Marqt voor €3,95 en inline bij www.bettercandy.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!