Hair | John Frieda Luxurious Volume Shampoo, Conditioner & Volumiser

vrijdag 10 maart 2017


Een volumineuze coupe willen we allemaal wel, toch? Mijn haar is vrij dun, het is weinig en volume is ver te zoeken. De afgelopen weken testte ik het nieuwe trio van John Frieda in de hoop wat luchtiger haar te krijgen. Ik vertel jullie graag hoe dat bevallen is en kan je alvast vertellen dat vooral de conditioner erg bijzonder was.


John Frieda vind ik doorgaans een fijn merk omdat de producten meestal gewoon doen wat ze beloven te doen, en dat is handig. Deze 3-delige lijn zou je haar van binnenuit moeten versterken en optimaal werken bij dagelijks gebruik. Nou was ik bij lange na niet elke dag mijn haar maar heb ik tussen de wasbeurten door wel dagelijks de volumiser gebruikt. De formule versterkt proteïne-arm haar door het te voeden met het speciale Proteïn-Strength Complex. Dit complex versterkt en verbetert de proteïneschakels in de haarkern. Allemaal heel leuk en aardig maar dat betekent dus dat je haar van binnenuit versterkt wordt, deze stevigheid zorgt weer voor meer volume en veerkracht.

Omdat de producten je haar van binnenuit versterken is het effect van lange duur en kan het meerdere wasbeurten overleven zonder slap en futloos te worden


Luxurious Volume Shampoo €10,99
Deze shampoo maakt je haar schoon en versterkt en verzorgd het ondertussen. De shampoo vind ik vrij gewoon qua substantie en geur, niks speciaals. Er komt lekker veel schuim en mijn haar voelt lekker schoon aan, wel merk ik al een beetje stugheid aan mijn haar, alsof ik een klein beetje textuurpoeder heb gebruikt.

Fijne shampoo wel, al vind ik van die shampoos waar je haar extreem zacht van wordt fijner aanvoelen, maar goed je moet wat voor wat volume.


Luxurious Volume Conditioner €10,9
Deze innovatieve, transparante conditioner verzorgt je haar en geeft het volume zonder het te verzwaren.

De conditioner vond ik heel erg bijzonder. De geur is niet speciaal maar de substantie is echt een transparante gel; totaal niet wat ik verwacht bij een conditioner. De gel voelt zacht aan, verdeeld goed over mijn haar en lijkt het ook gewoon te ontklitten. Het effect wat ik bij de shampoo al voelde, wordt echt versterkt; er lijkt een soort ruw laagje om mijn haar heen te zitten alleen dan op een positieve manier. Ik moest hier even aan wennen maar eigenlijk vind ik het wel fijn, grappig ook om een keer zo iets anders dan normaal te proberen.


Luxurious Volume Volumiser €15,99
Deze gewichtsloze proteïne boost versterkt je haar bij elke keer gebruiken van binnenuit, het effect blijft langdurig zichtbaar.

Dit crème achtige spul geeft voor mijn gevoel nog een beetje extra textuur aan het haar en is inderdaad vrij hardnekkig. Toen ik mijn haar met een andere shampoo had gewassen, voelde ik aan mijn haarstructuur nog het effect van dit spul. Heel erg van toegevoegde waarde vind ik deze voor mijn haar niet; dat is het denk ik wel als je lang haar hebt en het vaak los draagt.


De drie producten bij elkaar zorgen zeker voor een enorme verandering bij mijn haar. Ik voel meer structuur en het heeft absoluut meer volume. Qua gevoel vond ik het wennen, mijn haar voelde niet zo zacht als voorheen. Wat mij betreft een fijne combinatie van producten met een heel goed effect wat precies zo als beloofd is. John Frieda belooft bij regelmatig gebruik 2x zo veel kracht en 2x zo veel volume in vergelijking met andere productcombinaties, omdat ik echt een enorme verandering heb gemerkt, durf ik wel voorzichtig te zeggen dat dit klopt. Voor mijn haar is dit alleen niet de ideale lijn, er zijn andere lijnen van John Frieda die beter bij mij en mijn haar passen. Je vind de producten vanaf nu bij de drogist, hou vooral ook de aanbiedingen in de gaten, die zijn er regelmatig en ik vind die altijd fijn om een aantal producten in één keer te kopen.

De producten in dit artikel heb ik ontvangen voor een review, uiteraard maakt dat geen verschil voor mijn mening.

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!