Life | Een maand niks kopen #3 Is het gelukt?

zaterdag 4 maart 2017


Februari zit er weer op. In maart stelde ik mezelf wat doelen, waar onder de hele maand niks kopen. Vandaag vertel ik jullie of dat gelukt is en hoe het met de andere doelen gegaan is. Ik kan jullie alvast vertellen dat het redelijk is gegaan en dat de grote lijn is dat het begin top ging, maar dat het aan het einde allemaal wat verzwakte met de discipline. Sommige dingen zijn weer totaal mislukt of juist heel goed gegaan.


Niks kopen
Dit ging eigenlijk ontzettend goed en versassend makkelijk zolang ik niet de stad in ging. Uiteindelijk heb ik het bijna volgehouden, op één ring à €12 na aan het einde van de maand. Jammer en vrij slap eigenlijk, als ik dit nog een maand probeer weet ik in ieder geval dat ik echt niet de stad in moet gaan, zo veel wilskracht heb ik nou ook weer niet;)

Eten

Ik wilde niet buiten de deur eten en onnodig broodjes kopen op het station en op school. Dit ging redelijk, ik ben één keer uit eten geweest en heb een flesje drinken gekocht. Verder heb ik er aandachtig op gelet om altijd voldoende brood mee te nemen, dit heeft zoveel geld gescheeld!


Roken
Ik wilde de maand doorkomen met 4 pakjes en mijn rookmomenten drastisch verminderen. Op feestjes na is dit best goed gelukt en heb ik flink wat bespaard door een stuk bewuster hiermee om te gaan.

Overige doelen

Ik wilde 2 keer per week sporten en ik ben exact 0 keer gegaan, oeps. Aan school werken 4 keer per week bleek wat te veel, met 2 keer per week red ik het prima, op de tentamenperiode na. Natuurlijk kan ik altijd meer doen of wat extra leren, echter merk ik dat het ook qua discipline gewoon al te veel gevraagd is voor mij.


Ik ben niet heel ontevreden, ondanks dat niet alles gelukt is. Ik vond het niet winkelen best makkelijk. Qua school ben ik er wel achter dat mijn discipline om te huilen is en wil ik aankomende maand echt meer gaan doen. Qua roken zit ik op de goede weg, qua sporten moet ik de weg nog vinden;).
Hebben jullie doelen gesteld afgelopen maand?

2 opmerkingen:

  1. Goed bezig! Ik weet niet of ik het zou kunnen haha, een maand niks kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat de goede kant op! Ik heb deze maand alweer genoeg gekocht (waaronder een concertkaartje en een kaartje voor een evenement).

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!