Food | REPOST Ben & Jerry´s Cookie Dough ´Wich

maandag 13 maart 2017


Gisteren was ik jarig en was ik druk met cadeautjes uitpakken en de koelkast leegvreten. Vandaag dus een repost van een artikel van vorig jaar. Vorig jaar deed ik deze ontdekking, inmiddels behoort deze absoluut tot mijn favorieten. Ik was al verliefd op B&J Cookie Dough en toen ik ontdekte dat er er ook een variant was mét koekjes en koekjesdeeg kon ik mijn geluk niet op.


Er bestond al een ijssandwich van B&J maar daar zat normaal vanille-ijs tussen. Die smaak ligt inmiddels op de Flavour Graveyard. Ik durf daar trouwens niet goed rond te kijken want ik ben bang dat ik een superlekkere smaak zie en dat kan mijn ijshart niet aan. Bij meer onderzoek naar dit product ontdekte ik dat er dus ook een variant is met chocolade/brownie ijs. WAAR DAN? In mijn Appie hadden ze deze niet maar als ik 'm ooit zie, ruk ik de verpakking ter plekke open.

Update 13 maart 2017: De chocolade variant heb ik inmiddels ook een aantal keer geprobeerd, proeven moet je heel serieus nemen. Het chocolade ijs is goddelijk, het koekje ook, maar toch is deze variant met cookie dough mijn favoriet. Hoe dol ik ook ben op chocolade, cookie dough blijft toch m´n grootste liefde.


Anyway. In de verpakking vind je 3 los verpakte sandwiches met in het midden dus het vertrouwde Cookie Dough ijs en aan de buitenkanten een koekje van normaal deel en chocolade deeg met kleine stukjes chocolade.


In het ijs in de sandwich zitten kleine stukjes cookie dough dan ik gewend ben maar dat past goed bij het formaat ijs. Er zitten er voldoende in en het match allemaal goed bij elkaar qua hoeveelheid en smaak. Dat het koekje ook van chocolade deeg is vind ik een enorme toevoeging, de hoeveelheid chocoladedeeg mag voor mij zelfs nog wel wat meer, erg lekker!


Ik ben fan, verliefd, geobsedeerd door deze ijsjes. Ik vind het nog geweldiger dan een normale bak B&J en eet het liefst elke dag een pak leeg, of meer. Cookie Dough is een van mijn favoriete smaken en het combineert gewoon perfect met de koekjes. Een 3-pack kost bij Albert Heijn €4,49. Lossen ijsjes zijn ook te koop en kosten €1,49. Wel prijzig maar nu heb ik 3 genietmomenten in plaats van dat ik een halve liter ijs in één keer weg werk.

2 opmerkingen:

  1. Mwah ik vind ze eigenlijk niet zo geweldig, ondanks dat ik dol ben op cookie dough! Vind die hele happen ijs niet zo, de koek vind ik wel erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!