Beauty | Olive Way Moisturizing & Protective BB Face Cream

zondag 19 maart 2017


Kennen jullie die dagen dat je geen zin hebt in een volle laag make-up, maar wel je gezicht wat op wilt leuken? Voor dat soort dagen vind ik een foundation met lichte dekking of een bb-cream ideaal. De afgelopen weken probeerde ik deze natuurlijke bb-cream van het Griekse merk Olive Way. Mijn ervaring met Griekse merken beperkt zich tot Korres, een prachtig merk wat mij altijd heel goed bevalt, de verwachtingen zijn dus hoog.


Olive Way maakt cosmetica met natuurlijke ingrediënten waarbij ze zo veel mogelijk gebruik maken van de hoogwaardige ingrediënten en kwaliteiten die de natuur ons te bieden heeft. Het merk laat zich inspireren door de olijfboom, een zeer waardevolle boom, het universele symbool van vrede, eeuwige macht, geluk, zuiverheid en harmonie.


Het bedrijf voelt zich sociaal en ecologisch verantwoordelijk en streeft, ook via de producten de eigen filosofie en waarden na. Olive Way is veel bezig met maatschappelijk verantwoord ondernemen en denkt hierbij aan milieu, maatschappij, cultuur, de markt en de werkomgeving. Op deze manier dragen ze bij aan de ontwikkeling van de samenleving en de kwaliteit van leven voor de huidige en toekomstige generaties. In de producten zien we deze filosofie terug in het ontbreken van genetisch gemodificeerde organismen, parabenen en conserveringsmiddelen.. Verder wordt er gebruik gemaakt van recyclebare verpakkingen met zo min mogelijk gewicht en volume.


Deze dagcrème biedt een lichte dekking en beloofd een gezond uitziende huid. In de ingrediënten vinden we onder andere maka-extract, dit is rijk aan eiwitten, aminozuren, mineralen en vitaminen en verbetert de vitaliteit van de huid. Lotus extract laat de huid stralen en helpt tegen irritaties. Koolzaadolie zorgt voor hydratatie, met een stralende huid als gevolg.

Het product bevat onder andere geen minerale olie, paraffine, parabenen, siliconen, SLES, synthetische kleurstoffen, alcohol, dierlijke bijproducten en is gluten- en dierproefvrij. De crème is natuurlijk geparfumeerd, ph-neutraal en geschikt voor veganisten.


De dekking vind ik heel minimaal, maar wel genoeg. Als je een hele onrustige huid hebt wil je wellicht wat meer dekking maar bij mij vind ik het prima, ik heb ook echt het idee dat mijn huid er gezond uit ziet na gebruik. De substantie ruikt naar mijn idee licht naar rozen maar verder niet heel overduidelijk naar iets. De crème smeert makkelijk uit en voelt verzorgend aan op de huid. Als ik het over een rijke dagcrème smeer, veeg ik het te veel uit, als ik het met een serum of zonder basis gebruik, trekt het mooi in en smeert het goed uit.


Geen topdekking en ik heb ook niet het idee dat het de hele dag goed blijft zitten maar voor een bb-cream vind ik het eigenlijk wel prima. Als je een heel prettig en verzorgend product zoekt die je huid net wat extra's geeft, is dit wat mij betreft een goede keuze. Je vind Olive Way hier, voor deze pot van 60ml betaal je €26,10, een nette prijs naar mijn mening.
Waren jullie al bekend met Olive Way?

1 opmerking:

  1. Ik heb deze ook en had hem even heel kort geprobeerd. Hij ruikt heel lekker vind ik, rozen is een goede beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!