Beauty | REPOST: Technic Colourfix Cream Contour Palette

vrijdag 24 maart 2017

Ik ben de laatste tijd steeds meer aan het oefenen met shapen en contouren. Ik contour vooral met poeders maar besloot ook een keer aan de slag te gaan met cream contouren. Ik zocht een tutorial van Mascha op, pakte dit cream palette er bij en deed een poging mijzelf om te toveren tot Kim K.


Dit contour palette bevat 8 crème kleuren waarmee je alle kanten op kunt qua contouren. Qua tinten kan bijna iedereen wel overweg met dit palette, als je écht een hele donkere huid hebt dan kom je niet veel verder dan flink highlighten hier mee.


De bovenste rij. De kleuren geven mooi pigment af, smeren lekker uit en voelen prettig aan op mijn huid. De tweede kleur van links heb ik voor het highlighten gebruikt.


Ook de bovenste rij geeft prima pigment af en smeert lekker uit. De linker en de rechter kleur hiervan gebruikte ik voor het bronzen.
  

Om dit palette te kunnen testen pakte ik een tutorial van Beautygloss er bij. In deze tutorial laat Mascha zien hoe je kunt contouren als Kim Kardashian. Ik contour zelf altijd ietsje anders maar heb voor deze review de tips van Mascha aangehouden. Ik ga niet het hele filmpje met jullie doornemen maar het komt er op neer dat je vrij dikke lagen concealer aanbrengt op de plekken die je wilt highlighten of bronzen. Hier overheen breng je je foundation aan met een bufferkwast of stippling brush.



Ik had eigenlijk even foto's moeten maken zonder foundation zodat jullie konden zien hoe extreem dik ik de cream had aangebracht. Aan de andere kant is dit geen contour tutorial maar een review van een palette. In ieder geval is mijn foundation zo dekkend dat de donkere contouren bijna niet terug te vinden zijn, de lichte en klein beetje. Ik vind het niet mooi dat je door de enorme laag foundation de nadruk legt op ieder mini bultje op je huid. Mijn huid vind ik er hier boven vreselijk uit zien terwijl dat in het echt best mee valt, het is een fikse plamuurlaag dus. Over de tutorial van Mascha in combinatie met mijn foundation  ben ik niet heel tevreden dus.


Qua contouren heb ik nog niet helemaal mijn weg gevonden met dit palette, dat neemt niet weg dat ik het een fijn palette vind met fijne cream kleurtjes. De kleuren zijn lekker divers, voelen prettig aan en smelten mooi samen met de huid. Onder mijn foundation was het contouren geen succes, over mijn foundation heen is het al meteen een stuk mooier.

Fijn palette en een absolute aanrader, zeker omdat je 'm voor 5,95 in huis hebt, absoluut zijn geld waard!

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!