Hair | Atlas Argan Oil

zaterdag 25 maart 2017


Argan olie was een tijdje extreem ¨in¨, in beautyland. Inmiddels is de hype naar mijn idee wat afgenomen, toch ben ik nog steeds groot fan en heb ik nog geen ingrediënt gevonden wat net zo goed werkt. Sommige mensen gebruiken argan olie voor hun huid, ik voor mijn haar. Vrij lang gebruikte ik een merkloos flesje uit Marokko om mijn haar te verzorgen, de laatste tijd ging ik aan de slag met dit flesje van het Nederlandse merk Atlas.


In dit flesje vind je 100% pure argan olie, geperst in Nederland. Het flesje is luchtdicht en zo gemaakt dat de olie makkelijk te doseren is. Arganolie wordt voornamelijk gemaakt in Marokko, waar deze kostbare zaadjes groeien. Atlas is tot nog toe de enige producent van arganolie buiten Marokko. Argan olie staat bekend als  het ideale middeltje tegen littekens, psoriasis, eczeem en andere huidproblemen.


Ondanks dat argan olie vele voordelen voor de huid heeft, ben ik fan van het product voor mijn haren. De avond voor ik mijn haar was, verdeel ik twee pompjes over mijn haar, ik focus me hierbij vooral op mijn haarpunten maar masseer ook goed mijn hoofdhuid. Soms gebruik ik een klein beetje na het wassen in de punten maar omdat goede argan olie vaak zeer sterk ruikt, doe ik dat liever niet.


Mijn eerste indicator voor kwaliteit bij argan olie is de geur; échte, goede argan olie heeft een soort noot-achtige geur waar je absoluut niet omheen kunt, ik vind het niet aangenaam. Deze olie maakt me heel erg blij, want hij stinkt flink. Verder doet ´ie eigenlijk hetzelfde als mijn flesje uit Marokko; mijn haar glanst mooi, is minder droog en wordt stukken sterker. Ik ben heel blij verrast door dit leuke merk en ik kan jullie alvast verklappen dat er nog een hele fijne review onderweg is. Voor dit flesje van 50ml betaal je €17,95, wat enorm mee valt voor dit soort olie, je kunt het hier in de webshop kopen én bij de winkel in Leiden.

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!