Food | Starbucks Chilled Classics

maandag 20 maart 2017


Ik ben geen enorme koffie drinker maar toch heb ik een flink zwak voor ijskoffie. Thuis laat ik mijn koffie regelmatig afkoelen of haal ik een koude koffie bij de supermarkt. Nou ben ik qua koffie vrij verwend, er zijn een maar een paar soorten ijskoffie bij de supermarkt die ik écht lekker vind. Eén daar van is Starbucks, ik was dan ook erg blij dat ik via The Insiders een flinke doos met smaken mocht uitproberen. Nou had ik ze allemaal ooit al een keer geproefd, toch vond ik het een mooie gelegenheid om jullie wat meer over de smaken te vertellen.


De chilled classics van Starbucks zijn  in het leven geroepen zodat je als koffie liefhebber overal van de bekende Starbucks kunt genieten alleen dan een lekkere koude variant die ook nog een stukje goedkoper is.

Net als bij de Starbucks koffietentjes, zijn ook de chilled classics in een aantal verschillende smaken verkrijgbaar. Allemaal met een subtiele zoete smaak en de juiste balans van koffie en melk, zo is er voor iedereen een favoriet te vinden! De chilled classics zijn er in vijf smaken, waarvan één lactose-vrij!


Caramel Macchiato €1,69
Deze ultieme favoriet van veel mensen bestaat bij Starbucks sinds 1987, nog niet zo heel erg lang dus. Deze koffie is een combinatie van espresso roast, romige melk en karamelsiroop.
Ik vond deze verrassend lekker. Hij is zeker niet te zoet, niet te sterk en met een hele lekkere, volle nasmaak van karamel.


Caffé Latte €1,69
Deze variant is een mix van espresso en melk. De warme variant is mijn favoriet bij Starbucks en ook deze koude smaak goed. Vrij zoet, niet te sterk en lekker veel melk. 

Skinny Latte €1,69
Deze skinny variant van de latte is lactosevrij, bevat geen toegevoegde suiker en minder calorieën. Ten opzichte van de gewone latte vind ik ´m iets minder sterk en iets minder zoet maar eigenlijk net zo lekker.


Cappuccino €1,69
De cappuccino, wie kent ´m niet? Wederom espresso met melk, dit keer met een vleugje cacao. Deze variant vind ik gewoon prima, iets sterker dan de latte, precies zoet genoeg en wat meer koffie dan melk qua smaak.


Caffé Americano €1,72
Deze variant is de wat sterkere van allemaal, gebaseerd op lekker veel espresso en een perfect afgemeten hoeveelheid melk. Qua smaak vind ik deze een stuk intenser dan de anderen, meer koffie en veel rijker qua smaak. Hoewel ik erg van milde, zoete koffie met veel melk hou, vind ik deze heel erg lekker en geeft ´ie me een echte boost.


Ik was al een beetje fan en kocht deze drankjes regelmatig. Nu ik ze in een korte tijd allemaal heb geproefd is me een minder puntje op gevallen; ik vind ze eigenlijk allemaal best wel op elkaar lijken, alleen de Caffé Americano en de Caramel Macchiato zijn beduidend anders. De lattes en de cappuccino vind ik heel erg op elkaar lijken, ik zou ze dan ook allemaal aanraden maar kan geen echte favoriet benoemen. Credits voor Starbucks trouwens voor een lekkere variant zonder lactose, die is bij ijskoffie nog moeilijk te vinden. De prijzen zijn gebaseerd op de webshop van Albert Heijn, prijzen bij andere winkels kunnen afwijken.
Wat is jouw favoriete koffie?

1 opmerking:

  1. Hihi ik heb ook een pakket mogen ontvangen :)
    De Cappuccino en de Caramel Macchiato zijn mijn favorieten! Maar je hebt wel gelijk, de meeste lijken op elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!