Food | Tony´s Chocolonely Limited Edition Millionaires Shortbread

vrijdag 30 september 2016


 Eerder liet ik jullie al de nieuwe limited edition chocoladerepen van Tony´s zien. Zoals ook de twee voorgaande jaren gebeurde, maakte Tony´s ook een bijpassend gebakje samen met de Bijenkorf. Dit jaar kreeg elke limited edition zijn eigen mini gebakje: een millionaires shortbread, ook wel caramel shortcake genoemd.


Mijn review van de repen vind je hier terug. Twee jaar geleden probeerde ik al de karamel-zeezout brownie en vorig jaar ging ik enthousiast aan de slag met het popcorn-discodip taartje. Dit jaar dus de shortbread: een luchtige bodem met daarop een laag karamel en een topping van chocolade, limited editions chocolade in dit geval.


Shortbread had ik volgens mij nog nooit gegeten, misschien ooit eens maar niet bewust. Ze bevallen over het algemeen prima. Ik vind die luchtige bodem heerlijk, ben niet dol op karamel maar een laag chocolade maakt alles goed. Ik zal zeker mijn ogen en oren open houden voor meer bijzondere shortbreads.

Melk Cola
Deze was in reep-variant al mijn grote liefde en ook in shortbread-variant word ik hier heel gelukkig van. De chocolade is goed aanwezig en net als bij de reep zitten er lekkere crunchy stukjes cola in, heel fijn!


Puur Gember Citroen
Ondanks dat ik niet van puur houdt vond ik de reep oké, in de shortbread is de pure chocolade me echt te heftig, die mini stukjes gember maken het geheel wel wat milder maar toch, niet mijn favoriet.

Wit Wortel Walnoot
Deze reep was erg apart, wel lekker maar ging me uiteindelijk wat tegen staan, het cakeje daarentegen is geweldig. Het heeft en klein beetje wat weg van carrot cake alleen dan lekkerder door de chocolade en karamel. Niet mijn favoriet van de drie maar wel de meest verrassende.


Ook in gebaksvorm is melk-cola mijn ultieme favoriet. Over het algemeen vond ik het hele shortbread gebeuren trouwens enorm machtig, kunt met één shortbread prima twee keer doen, tenzij je echt honger hebt. Je vind ze bij de bakkerij van de Bijenkorf voor €2,50 per stuk, redelijk aan de prijs maar omdat ze zo machtig zijn, heb je ze ook niet binnen twee minuten weggewerkt.

1 opmerking:

  1. Ohhhh I need this in my life. <3 Shotbread en Tony's. Two pieces of heaven. Het water loopt me gewoon in de mond bij het zien van deze foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!