Beauty | Essence LE ¨Little Eyebrow Monsters¨

donderdag 1 september 2016


Mijn wenkbrauwen zijn al niet veel soeps, ik ben sowieso al hele happen er uit kwijt en nu na de zomer zijn veel haartjes zo blond geworden dat ze bijna niet meer zichtbaar zijn. Alleen een beetje wenkbrauwgel is dus niet meer voldoende. Ik besloot het een en ander in te slaan van de nieuwe tijdelijke collectie van Essence en te kijken of er iets bij zit wat mijn wenkbrauwprobleem kan oplossen. Ik nam een treatment, een mascara, een pen en een highlighter mee.


Eyebrow Treatment €2,59
Deze treatment breng je aan voor het slapen gaan, je wenkbrauwen worden dan ´s nachts verzorgd. Je haartjes worden door de aanwezige oliën gladder en voller. Van dit product kan ik jullie alleen een eerste indruk vertellen en die is prima, het product voelt prettig aan. Ik wilde deze review online zetten zolang de collectie nog beschikbaar was en een product als deze heeft gewoon wat meer testtijd nodig.

Eyebrow Mascara €2,89
Deze nam ik mee in de variant ¨Ernie Knows Best¨, aan de naam zal het in ieder geval niet liggen want die vind ik geweldig. In de gel vind je kleine vezeltjes die je wenkbrauwen opvullen en voller laten lijken. In de praktijk zijn die vezels iets te vullend en iets te aanwezig zoals je op onderstaande foto kunt zien.


De kleur is voor mij te donker en er kwam zo ontzettend veel product van het borsteltje dat normaal verdelen eigenlijk niet meer mogelijk was. Het effect is vooral klonterig en alles behalve subtiel. Toch denk ik dat als je volle en donkere wenkbrauwen hebt dit een erg mooi product kan zijn. Hier trouwens ook al een kleine preview van de swatch van de highlighter;)


Eyebrow Pen €2,99
Catrice had ook al eens een pen als deze in het assortiment, die was redelijk oké alleen best lastig met netjes aanbrengen als je geen volle wenkbrauwen hebt. Met de zachte spons applicator is het echter wel makkelijk om een subtiel effect te creëren. Ik probeerde de kleur ¨Little Miss Natural¨ en die valt helaas wat te oranje uit. Ook het verdelen is weer geen succes, het puntje is gewoon niet geschikt om heel precies mee te werken.



Zoals je kunt zien niet mijn kleur en ook niet het effect wat ik graag wilde, bummer.


Eyebrow Lifter €2,59
Hier boven zie de links de mascara, in het midden de pen en rechts natuurlijk de highlighter. De highlighter breng je vlak onder je wenkbrauw aan voor een liftend effect, dat vind ik niet echt geweldig werken. Echter vind ik de highlighter prachtig glanzen en blijft ´ie extreem goed zitten. Ik gebruik deze highlighter dan ook op mijn gezicht en over mijn gehele wenkbrauwbot, niet helemaal waar Essence het voor bedoeld had, maar hij is té mooi en goed om niet te gebruiken.


Essence had een vrij uitgebreide trendcollectie deze keer waarvan twee van de vier producten die ik probeerde erg tegen vielen. De lifter is prachtig maar niet bij mijn wenkbrauwen en de treatment is nog even afwachten, de andere twee producten zou ik eigenlijk niet aanraden. Wenkbrauwen blijft toch een lastig dingetje dus als jullie tips hebben, laat ze vooral achter!
Je vind de collectie nu in de schappen bij Kruidvat en Trekpleister.

3 opmerkingen:

  1. Wenkbrauwen, het blijft een dingetje ;) Helemaal om geschikte producten te vinden! Is dip brow van Anastasia misschien iets voor je? Voor mij is dat ideaal, kost wat maar dan heb je ook wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hmm nee dit is niet helemaal mijn ding. het wenkbrauw kitje van catrice werkt voor mij helemaal top en net als nina het wenkbrauw potlood van anastasia is ook echt super

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had deze al zien liggen maar het sprak me ook niet helemaal aan. Was toch wel heel erg benieuwd naar de werking. Ik heb namelijk ook een product uit hun wenkbrauwlijn gekocht (vorig jaar) en dat was helaas ook geen aanrader. Jammer genoeg deze dus ook niet

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!