Beauty | Sephora Konjac Sponge

donderdag 8 september 2016


Iedereen is de laatste tijd lyrisch over de zogenoemde Konjac sponzen, deze spons is gemaakt met plantvezels van de konjacplant, is van nature hydraterend en gaat onzuiverheden en overmatige talkproductie tegen. Ik reinig mijn gezicht elke dag en probeerde de spons de afgelopen tijd onder de douche.


De sponzen zijn natuurlijk, te gebruiken voor het lichaam en het gezicht en werken zowel met als zonder reiniger. Deze variant van Sephora bevat bamboe extract en houtskool extract, hierdoor wordt de huid nog egaler, zachter en stralender. De spons is geschikt voor elk huidtype en ook geschikt om make-up mee te verwijderen.


Dit soort producten gebruik ik altijd graag onder de douche, anders vind ik het zo´n gedoe. Je maakt de spons goed nat met warm water, je merkt dan ook dat ´ie zacht word, zo uit de verpakking ´issie knoerthard. Je gaat dan, met of zonder reiniger, met draaiende bewegingen over je gezicht waarbij je extra aandacht besteed aan je t-zone. Hierna spoel je de spons goed uit en hang je ´m te drogen.


Ik ben niet lyrisch maar vind de spons wel gewoon fijn. Mijn gezicht voelt net wat zachter en schoner en het is wat mij betreft een leuke aanvulling, maar geen onmisbaar product. Ik heb wel het idee dat mijn gezicht met een product als dit wel schoner wordt, met mijn vingers blijven er anders toch restjes vuil en make-up achter dus dat is een goede reden voor mij om deze te blijven gebruiken. Konjac sponges zijn tegenwoordig bij veel beauty winkels te koop, ik kocht die van mij bij Sephora voor ongeveer €12.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!