Food | Ik testte de drie nieuwe repen van Tony´s Chocolonely!

maandag 26 september 2016


Wat een feest, drie nieuwe Tony´s repen! Elk jaar komt Tony weer met een verrassing aan bijzondere smaken rond deze periode en dit jaar is het weer veelbelovend. Ik vond ze gisteren alle drie in de brievenbus en ging natuurlijk meteen aan de slag.


Elk jaar is het weer spannend wat ze bedacht hebben, zo ook dit jaar. Afgelopen week onthulde Tony´s de volgende repen: Melk Cola(!), Puur Gember Citroen en Wit Wortel Walnoot. Ik ben geen grote fan van pure en witte chocolade maar haal dat ruimschoots in met mijn intense liefde voor melkchocolade. Ook van cola ben ik fan dus die reep leek bij vooraf het meest lekker.


Puur Gember Citroen
Ik ben niet dol op de smaak van puur maar zo in combinatie met citroen en gember is het lekker. De citroen is vrij aanwezig, de gember is lekker en subtiel, perfecte verhoudingen!


Wit Wortel Walnoot
Ik ben geen fan van witte chocolade omdat ik het te zoet en te overheersend vind nu Tony´s het gecombineerd heeft met twee hartige ingrediënten was ik toch wel benieuwd. De wortel proefje voornamelijk en de walnoot geeft een lekkere hartige bite. Bij de witte chocolade vind ik de combinatie briljant gevonden en echt een toevoeging aan de, van nature, zo zoete smaak.


Melk Cola
Tja, wat zal ik zeggen..deze reep is fantastisch! De heerlijke Tony´s melkchocolade gecombineerd met knapperige cola is een sublieme uitvinding. Ik zeg knapperige cola omdat de cola in de vorm van kleine harde stukjes in de reep zit. De brokjes knetteren ook nog eens na in je mond, leuk en lekker effect, perfecte reep!


Alle drie de smaken zijn lekker, smaken verschillen natuurlijk maar alle combinaties zijn duidelijk zorgvuldig gekozen en goed op elkaar afgestemd. Drie toprepen weer, waarvan Melk Cola mijn ultieme favoriet is. Je vind de repen vanaf komende week onder andere bij de Wereldwinkel en Jamin vanaf €3,19.

12 opmerkingen:

  1. Wow, lijken me alle drie enorm lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zulke gekke smaken, Melk Cola?! Haha! De Puur Gember Citroen lijkt me super lekker. Leuk om ze te testen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekkerrrrr! Ik wil 'gezonder gaan snoepen' maar ik laat Tony's dat niet in de weg staan haha. Op naar de Wereldwinkel zometeen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik de repen van Tony's zie dan krijg ik altijd de behoefte om ze allemaal te gaan kopen en een chocoladeproeverij te gaan houden. Ik vind het zo leuk dat ze zo creatief met chocolade zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt appart, maar lekker. Ik zou de witte chocolade wel willen proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wit wortel walnoot lijkt mij de lekkerste smaak van deze 3. Al vind ik ze allemaal wel heel bijzonder haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wit wortel walnoot lijkt mij de lekkerste smaak van deze 3. Al vind ik ze allemaal wel heel bijzonder haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel gekke smaken. Nog niet geprobeerd. Mijn favo is zeezout/caramel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En waar is mijn Tony? Ik krijg zoiets weer niet opgestuurd als ik ongesteld moet worden en hunker naar Chocolade 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De witte is absoluut niet de lekkerste (vind ik) de melk cola is in een woord geweldig! Je proeft de cola smaak zo goed

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!