Food | Made Good Muesli Mini´s

maandag 5 september 2016


Vanaf vandaag begint school voor mij weer, of stage in ieder geval. Een mooi moment dus om weer eens wat lekkers te testen om mee naar school te nemen, iets lekkers wat ook nog een best wel gezond is. Ik probeerde deze mini muesli balletjes in een variant met chocolade en banaan en een variant met appel en kaneel.


De balletjes zijn biologisch, glutenvrij, pinda-vrij en vrij van geraffineerde suikers én er zijn groenten aan toegevoegd in poedervorm. Dat laatste klinkt afschuwelijk maar qua smaak merk je daar gelukkig helemaal niks van. De toegevoegde groentepoeder krikt de voedingswaarden enorm op;  een zakje balletjes staat qua nutriënten gelijk aan een gemiddelde portie groenten. In de doosjes die ik kocht zitten elk 4 zakjes met balletjes, handig voor onderweg maar ook lekker om thuis op te eten.


Ik was eerlijk gezegd een beetje huiverig, vaak vallen gezonde snacks qua smaak enorm tegen en mijn ervaring is dat ze heel vaak ook nogal klef zijn en er geen bite te bekennen is. Deze balletjes vallen me 300% mee, ze zijn zelfs ontzettend lekker. Ze zijn crunchy, smaakvol en voedzaam, totaal niet klef, muf of saai. De appel kaneel variant is lekker, je proeft de appel goed en deze is erg smaakvol, de kaneel is extreem aanwezig, daar moet je van houden. In de variant met banaan en chocolade vind je kleine chocolade stukjes en is daarnaast de banaan heel smaakvol en aanwezig.


As you can see; geen perfecte ronde balletjes maar fijne klompjes met muesli en andere lekkere ingrediënten.


Jullie merken het al; ik ben heel erg enthousiast. Over de smaak en substantie heb ik niks negatiefs te zeggen, ook de portiezakjes zijn prima qua inhoud. Echter, ik vind de balletjes met €2,99 voor 4 zakjes heel erg duur. Of nou ja, duur is niet echt het goede woord, een goed product kost nou eenmaal meer om te maken maar ik vind het wel veel geld. Echt iets om mezelf af en toe mee te verwennen dus, én ze zijn deze week bij de AH in de bonus, je betaald nu €2,39

2 opmerkingen:

  1. Ik vind ze ook heel lekker! Vind ze alleen best prijzig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een reep in nieuw jasje... Ok. Klinkt erg voedzaam. Alleen idd die prijs! Ik weet niet hoe bijzonder ze zijn, maar uh 'bolletjesslikker' 😂

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!