Food | Broderick´s Homemade Cookiebars

maandag 12 september 2016


Vandaag niet echt iets gezonds maar wel iets leuks, iets wat handgemaakt is én bijzonder is. De mini reepjes van Broderick´s overleefden het transport niet volledig maar ik kon er nog wat van maken voor de foto gelukkig, én het gaat om de smaak natuurlijk:)


 De Broderick Brothers maken dus zelf een product wat een combi is van koekjes en chocolade. Dan ben je an sich al briljant maar als je ze dan ook nog een heel lekker weet te maken kan je bij mij niks meer fout doen. De bars worden gemaakt in de bergen van Ierland, handgemaakt dus geen een reep is precies hetzelfde. Volgens mij had ik ooit een van de repen al meegenomen bij AH to Go maar dat wist ik na het proeven pas zeker;) Ik kreeg drie mini bars in de brievenbus en laat ze graag aan jullie zien.


Caramental
In deze reep vind je zachte karamel, een dikke laag chocolade en een kruimelige koeklaag aan de onderkant, die kruimelige koeklaag overleefde het transport niet echt. Deze reep is vrij zacht, geen tandenbreker maar wel met heel veel zachte karamel. Ik vind ´m op een of andere manier niet zo lekker, te karamel is de zoet en te overheersend. Daar moet ik wel even de kanttekening bij plaatsen dat ik helemaal niet van karamel houdt, op een paar uitzonderingen na (Twix, Twix, en Twix). De chocoladelaag aan de bovenkant is overigens perfect, net als de fijne kruimelige koeklaag.


Road Rocking Choc Choc Block
Hou je vast: in deze stevige reep met Belgische chocolade vind je grote stukken krokante koek en luchtige marshmellows. Deze reep is fenomenaal, hij is door de koek lekker stevig maar de marsmellows maken ´m weer lekker makkelijk weg te happen. Bij deze reep kon ik wat beter proeven omdat ik ´m echt lekker vond, de ingrediënten zijn extreem smaakvol en perfect in verhouding.


Tiff Toff in the Tuffen
Ook hier weer een flinke brok chocolade, volgepropt met stevige stukjes koek, dit is volgens mij de reep die ik ooit bij de Appie kocht. De reep is knoerthard maar wel op een goede manier, hij is zo stevig dat je flink moet bijten maar niet je tanden breekt, nomnomnom.


Mensenkinderen, de broers Broderick waren flink opschepperig dat ze de beste repen maken en dat bleek niet overdreven. Goddelijk lekker die dingen, extreem smaakvol en perfect qua verhoudingen en combinaties, op die variant met karamel na dan. De repen zijn los te koop bij onder andere AH to Go, grotere zakken met mini´s vind je voor €2,99 bij de Appie. De prijs bij de AH to Go kon ik helaas online nergens terugvinden maar mijn vage herinnering zegt tegen de €2.

1 opmerking:

  1. Yum yum yum... Stuur meneer Broderick maar ff langs! Mag hij hier ook wat reepjes maken, kijk ik wel mee 😜

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!