Hair | Nioxin Night Density Rescue

zaterdag 10 september 2016


Al mijn hele leven heb ik dun haar en vrij veel haaruitval, dat ik mijn haar flink blondeer werkt natuurlijk ook niet echt bevorderend. Oxidatie van de hoofdhuid is een veel voorkomende oorzaak van haaruitval, dit spulletje van Nioxin gaat haaruitval gekoppeld aan oxidatie tegen en verbeterd de haardichtheid in ongeveer drie maanden.


Oxidatie is een proces dat vergelijkbaar is met roesten. Natuurlijk roest je hoofdhuid niet maar door oxidatie kan je hoofdhuid wel beschadigen en ontstaat er dus haaruitval. In de samenstelling van Nioxin zit iets wat die oxidatie tegen gaat en dus de haardichtheid vergroot. Het is dus geen haargroeimiddel of een wondemiddel waardoor je meer haren krijgt maar een spulletje dat een mogelijke oorzaak tegen gaat. Ik vind het allemaal best en grijp alles aan om maar een haartje extra te krijgen.


Je brengt met het pipetje o de 2 a 3 centimeter een druppeltje aan, als je je hele hoofd gehad hebt, masseer je het goedje rustig in je hoofdhuid. Je kunt dit elke dag herhalen, je haar wordt niet vet en na een maand of drie zou er duidelijk verschil moeten optreden.


Ik vind het resultaat zo op het oog lastig te zetten. Haaruitval wordt veroorzaakt door zo veel verschillende factoren en ik heb niet per se het idee dat mijn haar dikker is maar, het kan natuurlijk ook meer uitgevallen zijn door stress of hormonen. Of het echt werkt durf ik niet te zeggen, ik denk het haast wel maar ik heb mijn haren niet geteld;) Wel vind ik het een makkelijk flesje om er dagelijks bij te pakken en is de substantie verder lekker neutraal. Goedkoop is het niet, lastig omdat het resultaat zo slecht meetbaar is. Voor een flesje betaal je €39,95 in onder andere deze webshop.

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!