Food | REPOST: Macarons van Patisserie Tout

maandag 19 september 2016


De halve wereld heeft tegenwoordig een macaron verslaving en ik doe daar braaf aan mee. De lekkerste macarons vind ik, en vele anderen, die van Ladurée waarvan het dichtstbijzijnde filiaal in Antwerpen zit. Aan de ene kant heel goed want anders zou al mijn geld er aan op gaan maar aan de andere kant ook jammer want ik heb nog nooit een macaron gevonden die enigszins in de buurt kwam. Toen ik van actrice Carolien Spoor de tip las om macarons te halen bij Tout ging dat dan ook meteen op mijn to do list..


Tout vind je in de Maasstraat in Amsterdam Zuid, een schattig winkeltje met een prachtige bakkerij, bergen gekleurde macarons en de mooiste gebakjes en taartjes die je ooit hebt gezien. De macarons van Tout worden gevuld met een bijzondere ganaché van diverse unieke ingrediënten. Wat de macarons van Tout ook uniek maakt zijn de sprekende felle kleuren en het formaat dat net ietsje groter is dan we van bijvoorbeeld Laduree gewend zijn.


Om dit artikel enigszins leesbaar te houden laat ik jullie vandaag 4 macarons zien in de volgende smaken:
- Amsterdamse 2VC Gin & Tonic
- Passievrucht
- Cassis
- Champagne
Vooral over Gin & Tonic was ik vooraf razend enthousiast, mede omdat dit een smaak is die ik nog niet ergens anders ben tegengekomen. In de praktijk proefde ik weinig van deze smaak, alleen aan het einde kwam de smaak van Gin tevoorschijn, wel een beetje een teleurstelling! Bij champagne was dit overigens een beetje hetzelfde, misschien is macarons in dranksmaken gewoon niet het sterkste punt van Tout.


 Casis daarentegen had een heerlijke smaak, niet die van cassis maar voornamelijk bosbessen. Niet echt wat ik verwacht had maar zo ontzettend lekker en smaakvol! Ook passievrucht was zeer smaakvol en had een overduidelijke passievruchtsmaak. Wel vond ik bij alle macarons de vulling wat te zoet, misschien ook omdat het vrij veel is en daardoor erg aanwezig. Ik hou wel van zoet maar dit was net iets té. Het luchtige gedeelte van de macarons vond ik wel perfect, eigenlijk precies zoals het hoort te zijn, heerlijk!


Naast deze smaken proefde ik onder andere ook Munt & Olijfolie, een heerlijke smaak waarin de frisse munt overheerst, die wil ik dus sowieso even aanraden;) De macarons van Tout krijgen van mij een voldoende maar ik vond de ene smaak echt stukken lekkerder dan de andere, bij Ladurée vind ik de kwaliteit wat constanter maar dat is natuurlijk ook wel meteen de top waar ik dan mee ga vergelijken.

Nee ze zijn niet even lekker als Ladurée maar komen wel dichter in de buurt dan ik ooit geproefd heb. Als kanttekening moet ik daar wel even bij plaatsen dat ik van Poptasi geleerd heb dat macarons eigenlijk niet te vergelijken zijn, net als chocolade. Elk recept is anders en er is geen goed of fout, alleen andere bereidingswijzen. Ik ga zeker nog een keer terug en ben benieuwd naar de andere smaken. Bij Tout kun je overigens ook online macarons bestellen (€1,50), ideaal als je niet regelmatig in Amsterdam komt!. 

2 opmerkingen:

  1. Online bestellen? Okay... Had ik dit willen weten? Mmmmm... Lijkt me superlekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alvast mijn excuses voor de lege bankrekening en de extra kilo´s hihi

      Verwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!