Life | REPOST: Waarom dun zijn ook niet alles is..

donderdag 20 oktober 2016


Bijna iedere vrouw heeft wel wat te klagen. We zijn altijd te dik, te dun, te lang, of juist te kort. Dikkere mensen roepen vaak dat ze liever dun geweest waren maar als dun iemand vertel ik je vandaag over de nadelen waar ik zelf tegen aan loop.

Natuurlijk heb ik met mijn maatje 34 ook wel voordelen en die ga ik je ook zeker vertellen. Op bovenstaande foto vind ik mijzelf overigens niet eens zo extreem dun maar als ik naar de weegschaal kijk moet ik helaas toch toegeven dat ik te licht ben. Ik ben benieuwd of andere dunne mensen dit artikel herkenbaar gaan vinden:)

Eet je wel genoeg?
Deze vraag krijg ik zo ontzettend vaak terwijl ik juist een van die mensen ben die zich de hele dag vol loopt te proppen. Als ik deze vraag krijg voelt het voor mij alsof ik mijzelf moet verantwoorden, ja ik eet genoeg, gezond, en ongezond, sorry dat ik er niet van aan kom. Aan de andere kant vind ik het heerlijk dat ik kan eten wat ik wil en nooit op hoef te letten, ik ben me er heel erg bewust van dat ik al die lekkere dingen nooit zou kunnen laten staan.

Kinderkleren
Als je gewicht stug onder de 50 kilo blijft hangen maar je wel gezegend bent met cup C dan is kleren vinden niet altijd even makkelijk. Kleding zit te los en te strak tegelijk en heeft een vreemde pasvorm. Broeken zijn ook een drama; de kleinste maat zit vaak nog te los rond mijn benen maar mijn heupen krijg ik er met geen mogelijkheid ingeperst. Verder pas ik met mijn dunne polsjes bijna nooit horloges en lijken die mooie Timberlands in maat 37 nog steeds enorme schuiten. Als je na 10 pasrondjes weer niks hebt gevonden dan eindig je toch maar weer op de kinderafdeling. Dit laatste heeft trouwens ook voordelen; ik heb al jaren een prachtig leren jasje van €10 in maat 164.

Vaak ziek
Een laag gewicht brengt in sommige gevallen ook slechte weerstand met zich mee met als gevolg dat je snel ziek bent en dat het langer duurt voor je weer beter bent. Ik heb daar zelf helaas veel last van en soms voelt het echt of mijn lichaam uit elkaar valt, zeker in de winter. Het enige wat hier tegen te doen is, is goed op je eten letten en zorgen dat je voldoende vitamines binnen krijgt en geen kou vat. Kou is ook altijd een puntje; met weinig vetjes rondom je botten sta je altijd als eerste te bibberen terwijl de rest nog in een shirtje loopt. Toen ik dit artikel voor de eerste keer plaatste kreeg ik nogal wat opmerkingen over dit stukje, ik bedoel niet dat je automatisch een slechte weerstand hebt als je dun bent, ik bedoel alleen dat het met elkaar in verband kan staan.

Voordelen
Gelukkig heeft dun zijn, net als ieder figuur, ook voordelen. Zo kan ik makkelijk slapen in een vliegtuigstoel en kan ik me altijd wel ergens tussen proppen om te zitten. Als er voor de trein een rij staat glip ik makkelijk tussen iedereen door en heb ik bijna altijd een zitplekje, je moet er toch een beetje gebruik van maken hè? Verder vind ik het heerlijk dat ik kan eten waar ik zin in heb en baal ik vooral van mijn gewicht omdat het zo veel invloed heeft op mijn gezondheid.

Ik ben benieuwd of dunne lezers deze dingen herkennen, of misschien vind je het wel totale onzin? Als je zelf wat dikker bent ben ik benieuwd of jij ook voor- en nadelen hebt waar je vaak tegenaan loopt!

5 opmerkingen:

  1. Het vinden van een broek is bij mij ook altijd een drama. Dan heb je altijd zo'n lelijke vouwen in die broeken. De enige broeken die bij mij eigenlijk goed zitten zijn gstar broeken en broeken van object.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar! Ik ga er binnenkort ook een soort gelijk artikel over schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik herken het op bepaalde vlakken wel, ik heb nu een gezond gewicht maar eet echt als een malle en vooral veel (wat dan vaak weer nare reacties te weeg brengt zoals "waar laat je al dat eten", "wacht maar tot je 30 bent en je niks meer kunt eten zonder aan te komen" of "je eet zo veel als een heel voetbalteam"). en amen voor de broeken struggle!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken dit heel erg goed, ik heb dan alleen ook een hele kleine cup helaas... daar ben ik ook niet mee gezegend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel herkenbaar. Broeken is een drama (maar ik draag dan ook veel jurkjes en rokjes) Iedereen zegt altijd: oh neem jij dat chocolaadje (oid) maar, jij kunt het hebben, er geen rekening mee houdend dat ik daar misschien niet altijd zin in heb. Ook ik heb het het snel koud en horloges zijn idd altijd een probleem net als hoge laarzen (te wijd bij de schacht)
    Als ik ziek ben geweest merk ik ook dat ik weinig reserves heb en herstel idd langer duurt...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!