Food | Pure Leaf IJsthee

maandag 10 oktober 2016


Ik drink dit drankje al tijden en dat verklapt meteen ook een beetje dat ik echt wel tevreden ben. Deze redelijk verantwoorde ijsthee valt enorm in de smaak en daarom wilde ik ´m toch even met jullie delen, dat hoef je zelf niet meer te gaan testen;).


 Pure Leaf wordt getrokken met echte theeblaadjes en bevat geen kunstmatige kleur- en smaakstoffen of conserveermiddelen. De blaadjes worden speciaal geselecteerd om de lekkerste ijsthee te maken en het drankje is ondanks de licht zoete smaak laag in calorieën. Voor het zoeten van het drankje is Stevia gebruikt in combinatie met suiker, een glas van 100 ml bevat  20kcal. De ijsthee is verkrijgbaar in de smaken Peach, Lemon en Mint, ik heb ze inmiddels allemaal al geprobeerd dus vertel jullie graag wat meer.


Nu klinkt ijsthee gemaakt met echte theeblaadjes misschien een beetje gek, echter is het dat niet, andere ijsthee wordt vaak gemaakt met theepoeder en is daardoor stukken minder thee-achtig van smaak. De welbekende ijsthee smaak kennen we allemaal wel maar Pure Leaf komt veel meer in de buurt van echte thee. Op de verpakking vind je ook het ¨Rainforest Alliance Certified¨ keurmerk, dit houdt in dat de ingrediënten eerlijk zijn verhandelt, ook zet het keurmerk zich in voor bescherming van milieu en landbouw.


Ik ben groot fan. Het drankje smaakt naar koud geworden thee en heeft dus die échte theesmaak alleen dan wat zoeter. Het lest de dorst enorm en drink lekker weg. Uit een flesje van 500ml haal je ongeveer twee glazen, dat kost je dan €1,29. Peach en Lemon vind ik lekker en smaakvol, Mint vind ik geweldig. Die is echt heel fris en heeft een hele subtiele mintsmaak, niet dat doordringende wat je soms bij warme muntthee uit een zakje proeft. Absolute aanrader en ik hoor heel graag wat jullie favoriete smaak is als jullie het al kennen!

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!