Beauty | Lush Rosy Cheeks Vers Gezichtsmasker

donderdag 27 oktober 2016


Eens in de zo veel tijd lever ik mijn lege potjes in bij Lush en kies ik een gezichtsmasker uit. Voor degenen die hier onbekend mee zijn: bij 5 lege verpakkingen mag je een masker kiezen. Dit keer ging ik voor het vrolijke, roze Rosy Cheeks.


Lush belooft een eenvoudig masker met effectieve ingrediënten zoals kaoline, kalamijn en Turkse rozenolie. Dit masker werkt kalmerend en zorgt voor een fijne balans in je huid waardoor roodheid minder zichtbaar is.


 Wie bekend is met de verse maskers van Lush weet dat je ze in de koelkast dient te bewaren. Zo blijven ze ongeveer een maandje goed én dat koude gevoel op mijn huid vind ik altijd wel lekker. Het masker breng je ruim aan op een schone huid, het wordt na ongeveer 10 tot 15 minuten hard, dan kun je het met lauwwarm water afspoelen. Het resultaat is een rustige en matte huid die comfortabel aan voelt.


Rosy Cheeks bevat in totaal maar 10 ingrediënten: glycerine, kaoline (reinigend en absorberend), kalamijnpoeder (mild en kalmerend), verse rozenblaadjesinfusie, rozenklei, parfum, rozenolie, benzyl alcohol, lilial en geraniol.  De ingrediënten en het eindproduct worden niet getest op dieren zoals altijd bij Lush.


Het masker ruikt naar rozenblaadjes, erg lekker en niet te overheersend. Qua structuur vind ik ´m een stuk zachter dan maskers die ik eerder probeerde, deze hadden vaak korreltjes of een wat grovere structuur. Op de huid voelt het masker prettig aan, maar ook wat gewoontjes. Na gebruik voelt mijn huid fijn en rustig aan maar niet extreem schoon. Al met al vind ik het een eenvoudig en simpel masker die wel gewoon fijn is en in ieder geval heerlijk ruikt. Ik hou altijd wel van een beetje een heftig masker, deze is zeer mild en dus ook geschikt als je huid wel snel gevoelig reageert. Je vind Rosy Cheeks bij Lush voor €11,50.

2 opmerkingen:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!