Life | 15 tips voor de perfecte chilldag!

vrijdag 21 oktober 2016


Tussen alle werk- en schooldrukte door is het soms heerlijk om even een chilldagje vol me-time in te plannen. Op deze dag ga jij lekker doen wat je zelf wilt, of dat nou lezen, een beautymiddag of televisie kijken is, als jij het maar leuk vind om te doen én als het maar niet te veel energie kost. Vandaag geef ik jullie 10 tips die bij mij mijn chilldag absoluut verbeteren, mijn perfecte chilldag bestaat trouwens trouwens uit series kijken, badderen, maskertjes nemen en nagels lakken;)

- Zorg voor een gevulde koel- en voorraadkast. haal niet alleen vet en ongezond eten in huis, hier ga je je alleen maar lamlendig door voelen. Haal bijvoorbeeld lekker geroosterde amandelen, je favoriete yoghurt en een lekker smoothie. Een reep chocolade en een zak chips on the side zijn absoluut van toegevoegde waarde;). Dit, dit en dit zijn hier thuis favorietjes!

- Plantjes in huis staan gezellig, zuiveren de lucht en geven je interieur op een rustige manier wat warmte, ideaal voor een ontspannen omgeving.

- Zorg voor warme, comfortabele kleding zoals een chille onesie of gewoon lekker je pyjama. Ik ben zelf dol op de onesies van Onepiece, onbetaalbaar maar gelukkig wel vaak goed in de sale! In het gelinkte artikel vind je ook een kortingscode van 20%.

- Installeer je lekker voor de televisie en kijk veel te veel afleveringen van je favoriete serie of een paar films. Ik ben zelf groot fan van Homeland en Breaking Bad, qua films kan ik je Transsiberian en The King Of Scotland aanraden.

- Deze tip lijkt misschien raar, maar doe ook even wat nuttigs tussendoor zoals bijvoorbeeld de afwas, de was of iets voor school. Zo kom je niet in een hangerige bui en voel je je positief en toch ontspannen.


- Natuurlijk is dit elke dag toepasselijk maar zeker voor een ontspannen dagje. Zorg voor een fijne plek met een interieur waar jij je prettig in voelt met fijne decoraties. Ik hou zelf van een wit en licht interieur met wat warme details om het wat knusser te maken. Ik haal zelf graag dingetjes bij Moonloft, zij hebben mooie, unieke en betaalbare spullen.


- Maak je op; geen fullface Kim Kardashian contour. Gewoon een beetje mascara zodat je je net wat fitter voelt maar ook in de chillmodus blijft. Kam ook even je haren en doe wat deo op.

- Wat je ook gaat doen, blijf niet de hele dag in bed. Je hoeft natuurlijk niet al te actief bezig te gaan maar verplaats jezelf in ieder geval even naar de bank, een fijne stoel of aan tafel, als jij maar lekker zit.

- Zorg voor lekkere geurkaarsjes die qua styling mooi bij je interieur passen en niet te overheersend ruiken. Je wilt natuurlijk een subtiel achtergrond geurtje en geen doordringende walm. Ook hier weer een mooie gelegenheid om mijn huidige favoriet te delen!

- Kijk niet elke 10 minuten op je telefoon. Je hebt een lekker dagje voor jezelf en wilt niet continu afgeleid worden, maak bijvoorbeeld met jezelf de afspraak dat je elk uur even mag kijken, verder niet. Zo kom je ook lekker in de film of serie.

- Zorg voor een huisdier. Natuurlijk snap ik dat je niet 1,2,3 een kat of hond kunt regelen. Maar, als jij max ligt te chillen onder de dekens dan is een knusse kat tegen je aan echt wel goed voor de chillfactor.

- Doe je huis niet helemaal potdicht, laat een beetje ligt door het dakraam komen, doe de gordijnen van bijvoorbeeld VELUX open en zet de verwarming niet op standje tropisch. Zo blijf je je een beetje fit blijven.


- Eet regelmatig. Naast je enorme berg aan snacks en lekkere drankjes moet je ook gewoon ontbijten, lunchen en avondeten. Een beetje ritme komt het ontspannen gevoel echt wel ten goede, dus bereid gewoon wat lekkers voor jezelf. Onlangs schreef ik over dit lekkere ontbijtje, misschien kun je daar wat mee:)

- Maak een planning. Ook deze tip klinkt wat raar maar toch werkt het. Schrijf gewoon van uur tot uur op wat je gaat doen, ook als dat film kijken of in bad liggen is. Door het op te schrijven heb je rust in je hoofd en kun je precies zien wanneer je gaat lunchen etc.

- Bij mij werkt wit en schoon beddengoed heel rustgevend op mijn humeur. Natuurlijk is dit voor iedereen persoonlijk maar wit is wel een kleur die rust en kalmte uitstraalt. Bij Ikea hebben ze simpele en goedkope dekbedden, de goedkoopste volledig witte variant vind ik wel vrij dun, bijna doorzichtig maar gelukkig is er voor een paar euro meer zat keus.

Ik hoop dat mijn tips bij kunnen dragen aan jullie optimale chilldag, laat vooral jouw tips én je ideale chilldag achter in de comments.

*Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door www.dakraam-gordijn.nl

1 opmerking:

  1. Wat een fijne tips! Ik vind het soms best lastig, zo'n chill dagje (geen rust in mijn kont haha) Maar het kan echt heel erg lekker zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!