Body | Clinique Aromatics In Black Eau De Parfum

zaterdag 22 oktober 2016


 Serieus al maanden zat ik op deze parfum te wachten. De lichtere variant, Aromatics In White is een van mijn favoriete parfums dus ik was zeer benieuwd naar deze wat zwaardere variant. Nu ´issie dan eindelijk in Nederland en het persbureau van Clinique was zo lief om me een exemplaar op te sturen.


Aromatics in Black is een verrassende en verleidelijke geur. In de geur vind je onder andere mirre, fruit en bloemen, vrij verrassend deze combinatie.  Het is een oriëntaalse geur die zowel fris als kruidig is en daardoor best wel uniek genoemd mag worden. In de geur vind je ook een vleugje pompelmoes en wat jasmijn.


In vergelijking met White, is Black een stuk kruidiger maar toch ook minder zoet en meer fris. Geuren zijn sowieso al lastig te omschrijven maar dit is echt een hele aparte. Ik heb soms het idee dat hij elke keer met opspuiten anders ruikt. Ik vind ´m in het begin redelijk zwaar maar na een tijdje vrij warm, een beetje kruidig en ook een beetje fris. Hij past wat mij betreft heerlijk bij het seizoen, White is dan voor mij toch meer een zomer- en lentegeur.


Ik moest eventjes wennen maar ben nu een klein beetje fan. Het is geen dagelijkse geur, daar vind ik ´m te apart voor maar zeker een lekkere warme geur die lang lekker blijft. De twee flesjes staan overigens prachtig naast elkaar op een plankje, wat mij betreft mag Clinique nog wel meer varianten uitbrengen.  Als je van aparte geuren houdt die zeker wat zwaarder ruiken zou ik je zeker aanraden om een te gaan snuffelen in de Douglas, je vind je geur daar voor €40,15, hier krijg je 30 ml. voor. Mijn complete review van Aromatics in White kun je via deze link lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!