Life | REPOST: Mijn Netflix Tips + Een trucje om het aanbod uit te breiden

vrijdag 29 juli 2016


Op het moment dat ik dit artikel inplan is het eind juni en enorm bagger weer. Op het moment dat dit artikel online komt zit ik in Roemenie voor vrijwilligerswerk. Dit artikel kwam vorig jaar ook al online maar uiteraard heb ik het aangevuld met nieuwe tips. Ik hoop heel erg dat het lekker weer is als jullie dit lezen en dat jullie veel betere dingen te doen hebben dan Netflix kijken, maar, je weet maar nooit..

Rita
Mijn absolute nummer een! Een ietwat vreemde serie en je moet even een paar afleveringen wennen. Ik durf bijna te beloven dat je daarna verslaafd bent. De serie gaat over de eigenwijze Rita die lesgeeft op een basisschool. Ze heeft wat met de directeur, haar zoon komt uit de kast en ze heeft problemen met bijna al haar collega's. Een hele bijzondere serie met humor, spanning en heel veel mooie momenten. Inmiddels is de serie al nagemaakt in het Nederlands en heet 'ie "Tessa". Ik vind de remake leuk maar het origineel echt veel en veel leuker.

Under The Dome
Ik ben letterlijk gisteren (nu ik dit schrijf) begonnen aan deze serie en na twee afleveringen al totaal gefascineerd. De serie is gebaseerd op een boek van Stephen King en gaat over een stadje dat plotseling onder een dome terecht komt. Natuurlijk heb ik na vandaag echt nog wel even de tijd om mijn bevindingen bij te werken dus voor ik naar Roemenië vertrek zal ik de alinea nog even aanvullen;)

The Last King of Scotland
Dit was zo'n bijzondere film! Steven kwam hier mee aanzetten en ik was eerst sceptisch maar heb 'm in één adem uitgekeken. Het verhaal gaat over een jonge arts die gaat werken voor een van de grootste schurken van Oeganda. In het begin heeft hij niet door wat voor man zijn baas is maar naarmate de film vordert komt hij hier achter. 
Ontzettend spannend, shocking maar ook heel mooi.

Orange Is The New Black
Ondanks dat de halve wereld dit al heeft gekeken wil ik toch de achterblijvers oproepen om echt te gaan kijken. Ik heb seizoen 4 inmiddels afgekeken en het is echt shocking, fenomenaal, geweldig en alles wat ik in een serie zoek.

Nog meer aanbod?
Onder andere The Last King of Scotland ga je niet terug vinden op de Nederlandse Netflix. Door middel van verschillende extenties kun je je computer laten denken dat je je in een ander land bevind, in ieder land is het aanbod van Netflix weer anders. De extensie die ik gebruik heet Hola, het logo is een klein rood vlammetje. De extensies kun je gewoon downloaden via Google en aanzetten wanneer je het Nederlandse aanbod even zat bent.

Ik heb menig uurtje doorgebracht op Netflix en weet soms echt niet meer wat ik moet kijken. Ik ben dus heel benieuwd naar jullie aanraders!

Waarom een repost?
In de zomer wordt mijn blog een stuk minder gelezen dan andere maanden. Omdat ik zelf ook een beetje wil genieten van de zomervakantie komt er niet elke dag een nieuw artikel online maar soms een artikel wat ik al eerder, minstens een jaar geleden, geplaatst heb. Indien nodig of relevant update ik het artikel, je vind dus geen reviews van producten die niet meer te koop of heel erg verandert zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!