Body | Yves Rocher Zonneproducten

vrijdag 8 juli 2016


De zomer laat ons een klein beetje in de steek, ik schrijf dit artikel een paar dagen vooraf en gelukkig is er inmiddels beter weer voorspeld. Ondanks het slechte weer heb ik toch op een paar momenten de kans gehad om deze zonneproducten te testen. Ik ben zelf al jaren trouw gebruiker van Biodermal maar maakte voor Yves Rocher even een uitzondering. Ik moet er als kanttekening wel even bij plaatsen dat het testen (vooral qua bruiningsresultaten) niet 100% optimaal is gelukt met die 3 dagen zon hier, na mijn vakantie zal ik het artikel eventueel dan nog aanvullen.


Al mijn hele leven heb ik last van een soort pigmentvlekken; als ik bruin wordt, ontstaan er ronde, witte vlekken op mijn lichaam ter grootte van een euromunt. Op een gegeven moment ontdekte ik dat deze vlekken met Biodermal tot een minimum beperkt werden, een andere zonnebrand proberen vond ik dus best wel eng. Ik wordt graag héél bruin, verbrandt niet snel en wil zo min mogelijk witte vlekken. Verder vind ik het belangrijk dat een zonnebrand niet plakt en is waterproof mooi meegenomen aangezien ik de halve vakantie in het zwembad dobber. Er staan trouwens echt duizend woorden op de verpakkingen maar voor de titels heb ik gewoon exact de namen gebruikt waarmee je ze in de webshop van Yves Rocher kunt vinden:)


Zonnevitamines €23,90
Deze voedingssupplementen bereiden je optimaal voor op de zomer en bereiden je huid voor op een mooie bruine kleur, ook na terugkomst van vakantie wordt deze kleur door de pilletjes verlengd. Naast dat je mooier én langer bruin blijft, verbrandt je ook minder snel na dit kuurtje. Je begint een weekje voor je vakantie met deze pilletjes en neemt er dan twee per dag, tijdens je vakantie ga je gewoon door met innemen, tot het doosje op is. Naast deze supplementen is het nog wel belangrijk om zonnebescherming te gebruiken. Ik heb deze nog niet getest omdat ik hier echt mee wilde wachten tot mijn vakantie. Waarom ik deze review dan wel nu al online zet, vertel ik jullie onderaan dit artikel.


Hydraterende en Herstellende Aftersunmilk €17,90
Ik hou zo enorm van aftersun! Mijn ervaring is dat je écht langer bruin blijft als je dit gebruikt en dat je huid na een nachtje weer helemaal hersteld is als je nét iets te lang in de zon hebt gelegen. Verder wordt ik altijd een beetje roodbruin in eerste instantie, met een laagje aftersun ben ik de volgende dag gewoon mooi bruin, zonder rode gloed. Deze aftersun kalmeert je huid, herstelt je huid en verlengt je bruine kleur. Het product bevat geen parabenen, kleurstoffen of minerale olie. De aftersun voelt naast verkoelend ook heel verzorgend aan en heeft een fijne, frisse geur die niet te aanwezig is. Hij trekt heel snel in maar laat wel lang een fris gevoel na op je huid.


Tan Activator Beautyfing Mist €20,90
Met deze mist bereid je je huid voor op het zonnen, je huid is dan optimaal beschermt en wordt sneller en mooier bruin. De spray biedt geen bescherming tegen de zon en werkt het beste als je drie weken voor je vakantie al twee keer per dag sprayt, in de eerste week van de echte blootstelling aan de zon spray je dan nog even door. Over deze spray kan ik nog lastig mijn mening geven. Hij voelt fijn aan op de huid maar over het effect kan ik nog weinig zeggen aangezien ik nog niet langer dan een paar dagen in de zon heb gezeten, na mijn vakantie volgt een update:)


Anti-Aging Gezichtsverzorging SPF 50 €27,90
Ik verbrand gelukkig bijna niet maar op mijn gezicht gaat het allemaal en stuk harder en dat is nou net de plek waar je liever geen rode tomatengloed hebt. Naast bescherming tegen de zon, gaat deze crème ook huidveroudering tegen en zorgt 'ie voor een stevig huidje. De crème bevat geen minerale olie, parabenen en kleurstoffen en is ook geschikt voor de huid rondom de ogen. Dat laatste vind ik heel prettig want ik heb ooit mijn oogleden extreem verbrand! De crème is rijk maar smeert goed uit en laat geen vettig laagje achter, hij ruikt wel flink naar zonnebrand en dat maakt dat ik uit automatisme toch voorzichtig ben rondom de ogen. Hij beschermt prima en door dat 'ie zo snel intrekt is het ook een ideale crème om te gebruiken onder je make-up.


Transparante Spray SPF 30 €27,90
Schijn bedriegt, dit is geen olie maar een transparante spray die totaal niet vet is en geen strepen achter laat op de huid. De spray ruikt wel een beetje naar olie en verzorgt en hydrateert je huid. Ik vond deze echt ge-wel-dig, zo veel fijner dan zonnemelk! Ik wist serieus niet dat dit bestond, ik vind het fenomenaal, je huid krijgt geen witte waas, geen vieze olie-gloed maar wordt toch goed beschermt. De spray is niet waterproof en niet geschikt voor het gezicht. Op je lichaam zou het zo'n 12 uur moeten beschermen, ik raadt echter aan om je gewoon lekker elk uur in te smeren en nadat je gezwommen hebt sowieso opnieuw.


Yves Rocher heeft wat mij betreft een zeer uitgebreide en fijne lijn met zonneproducten, de aftersun en de transparante spray zijn mijn favorieten. Ondanks dat ik pas over twee weken op vakantie ga heb ik heel bewust gekozen om deze review nu al online te zetten. Ik wil jullie graag inspireren voor fijne zonneproducten voordat de halve zomervakantie al voorbij is én, bijna alle producten in dit artikel zijn nu de helft van de genoemde prijs! Je vind alles in de webshop van Yves Rocher, na mijn vakantie zal ik dit artikel nog even aanvullen met bruiningservaringen:)

1 opmerking:

  1. De transparante spray en Anti-Aging Gezichtsverzorging SPF 50 lijken me erg fijn. Ik ben 27 dus een anti aging product kan prima als zonnebrand vorm, lijken me fijne items!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!