Life | Budgetchallenge met Sas #4 Het eindresultaat!

zondag 24 juli 2016


De laatste week van onze challenge is aangebroken: Saskia en ik deden een maand lang een wedstrijd wie het minste uit kon geven. De eerste twee weken ging ik zwaar de mist in, vorige week ging het al beter. Vandaag laat ik jullie de laatste week zien en vertel ik wie onze challenge gewonnen heeft!

21 juni - dinsdag
Saskia: Na vorige week moet ik deze week eigenlijk even rustig aan doen. Maar met alles wat er in het verschiet zit vrees ik dat dat me niet gaat lukken… Vandaag hebben we voor Gekkiggeit een meeting in Amsterdam en brengen we daar direct een bestelling weg. Multitasken 2.0! We lunchen mega gezond (McDonald’s, ahem ahem) voor €6,45 per persoon. Gelukkig reis ik gratis.

Mira: Ik begin de week goed en geef niks uit! Wel besef ik me dat ik een oersaai leven heb met alleen maar werk en tv-series.

22 juni  - woensdag
Saskia: Eén van mijn collega’s bestelt last minute een bestelling op maat bij Gekkiggeit. Ik lever hem persoonlijk af op de redactie in Amsterdam en ga daarna door naar café Tilt! in Utrecht, waar ik heb afgesproken met mijn afstudeergroep. Iedereen heeft inmiddels zijn scriptie ingeleverd óf al verdedigd en dat moet natuurlijk gevierd worden. Ik kom tot de ontdekking dat ik eten en drinken vergeten ben voor onderweg en tel €4,25 neer bij de AH To Go. Ai. Vervolgens ga ik aan het bier. Aan het eind van de avond reken ik €9,30 af. Nou, dat valt toch best mee?

Mira: Het begint bijna saai te worden, ik geef weer niks uit.

23 juni - donderdag
Saskia: Vandaag heb ik heel veel afspraken in Rotterdam, maar tussen de afspraken door heb ik wat tijd over. Ik duik enigszins noodgedwongen het centrum in, waar ik erachter kom dat de Zara sale begonnen is. Hallo, dit kan ik als shopaholic niet laten gaan!! Ik ren naar binnen en heb al gauw vijf toffe items in mijn armen. Uiteindelijk koop ik één rokje. Hij was €19,95 en op het kaartje staat nu €12,95. Nou ja, alle beetjes helpen, toch? Uiteindelijk betaal ik bij de kassa maar €9,95. Wat een meevaller!! Hoera!! Als viering voor deze meevaller koop ik voor €0,79 wat lekkers bij de Xenos… Dát zou ik dus eigenlijk niet moeten doen. Nou ja, eigenlijk zou ik helemaal niet bij winkels in de buurt moeten komen…

Mira: And again.. niks!

24 juni - vrijdag
Saskia: Vandaag ben ik weer voor sollicitaties in Rotterdam te vinden. Daarna ga ik - in tegenstelling tot gisteren - direct naar huis, wat me onnodige uitgaven bespaart. Aan het einde van de maand lijk ik het eindelijk door te hebben, ja.

Mira: Vandaag heb ik de hele dag stage en braaf boterhammen mee. In de pauze haal ik even een hotdog voor €2.

25 juni - zaterdag
Saskia: Voor het eerst in tijden heb ik een rustige zaterdag. Het enige wat ik uitgeef, is €18,90 aan boodschappen.

Mira: Ik ben overdag thuis bezig en ’s avonds hebben we een familiefeestje, no money spended!

26 juni - zondag
Saskia: Vandaag sta ik weer achter de bar bij de squash. Geen geld uitgegeven dus #trots.

Mira: Vandaag ga ik de hele dag aan de slag voor de stichting waar ik mee naar Roemenië ga en eet ik de kasten thuis leeg, wederom geef ik geen geld uit.

27 juni - maandag
Saskia: Vandaag kom ik in een risicozone: het station. Ik loop over Rotterdam Centraal en zie dat I Am (die sieradenwinkel) een opheffingsuitverkoop houdt… Zal ik? Of… Hoe lastig het ook is, ik besluit er níet binnen te stappen (mega schouderklop!!) en houd mijn geld in mijn zak.

Mira: Vandaag werk ik de hele dag en eet ik vrij vrienden, wederom niks uitgegeven. Ik was echt doodsbang na die eerste twee weken maar begin nu toch een beetje hoop te krijgen op het verslaan van Saskia!

28 juni - dinsdag
Saskia: Het leven van een afgestudeerde valt niet mee: ik heb vandaag wéér een sollicitatie. Nou, eigenlijk wel een goed teken. Ik ga op de fiets van Vlaardingen naar Rotterdam (geen risicozones voor mij dus!) en ga daarna nog lekker lunchen met een vriend. Hoe hard ik ook aandring dat ik écht wil meebetalen, hij trakteert. Mannen…. ;)

Mira: Ook vandaag geef ik weer niks uit, morgen ga ik naar Amsterdam dus dan verwacht ik dat ik het minder goed ga doen dan de afgelopen dagen.

29 juni - woensdag
Saskia: Terwijl Rinske aan het werk is besluit ik een lekkere lunch te verzorgen. Ik breng eerst twee pakketjes weg naar het postkantoor (€13,95) en haal daarna bij de Jumbo boodschappen voor €9,80. De lunch is heerlijk. De rest van de avond breng ik door bij de expositie van het Grafisch Lyceum Rotterdam, waar mijn nichtje fotografie studeert.

Mira:  Vandaag ben ik in Amsterdam en koop ik eerst voor €49,99 een jasje bij Zara, daarna geef ik €9,99 uit bij Stradivarius. Ook bij de H&M slaag ik, daar geef ik €44,97 uit. Verder spendeer ik nog €17,50 uit aan eten en drinken. In totaal geef ik vandaag dus €122,45 uit.

30 juni  - donderdag
Saskia: De laatste dag van deze maand alweer! Vandaag ga ik weer naar Amsterdam, om daar te fotograferen bij een event van Designer-Vintage.com. Omdat ik daar tóch niets kan betalen (hallo tassen van duizenden euro’s en schoenen die meer geld kosten dan ik in mijn hele leven heb verdiend), heb ik de laatste dag van deze challenge niets uitgegeven. De totale schade? €254,07.

Mira: De schade van gisteren compenseer ik door vandaag geen cent uit te geven, dat ging overigens vrij makkelijk want ik was de hele dag weg voor stage. Dit maakt dat ik de laatste week €124,47 heb uitgegeven. Alles bij elkaar heb ik dus €496,82 uitgegeven deze maand, bijna het dubbele van Saskia..

Conclusie
Saskia: Als ik naar mijn eindbedrag kijk, schrik ik toch wel, ondanks het feit dat ik het volgens mij nog best netjes heb gedaan. Ik heb onwijs veel bespaard op koffie voor onderweg - ook omdat ik nauwelijks op het station ben geweest. Aan kleding zou ik nog steeds véél kunnen besparen. Had ik al die items van Fashion-Vintage.com en dat rokje bij de Zara écht nodig? Waarschijnlijk niet. Ik vrees dat er voor mij nog een vervolg moet komen op “Shopaholic doet geldchallenge”: “Shopaholic doet shopchallenge: een jaar lang niet shoppen.” Misschien kan ik nog wat tips vinden in de artikelen van Anne, die ook regelmatig op Mira Tells verschijnen…

Mira: Ik heb naar mijn mening niet heel overdreven gewinkeld of buitensporig gespendeerd. Het waren meer allemaal dingen bij elkaar; een beetje winkelen; veel cadeaus en voornamelijk verplichte uitgaven. Ondanks dat ik zwaar verloren heb, vind ik dat ik het prima heb gedaan. Ik heb goed gelet op extraatjes op het station en tijdens het boodschappen doen. Ideale manier dit om een maandje te besparen en die confrontatie kan soms best goed zijn;)

Dit betekent overigens dat ik voor Saskia een verrassingspakket ga samenstellen, die gaat ze jullie vast en zeker (toch Sas?) laten zien op haar Instagram.

De andere weken van onze challenge lees je hier:

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd Saskia! En leuk dat je voor haar een verrassingspakket gaat samenstellen!
    Gaan jullie nog een vervolg doen ;) ?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!