Life | "Altijd Een Parissiene" en andere zomerboeken

woensdag 20 juli 2016


Nee, ik ga niet ineens over boeken bloggen maar ik kreeg van uitgeverij Mo'Media een prachtig boek wat ik jullie graag wil laten zien. Ik wil dan ook maar meteen van de gelegenheid gebruik maken om jullie mijn favoriete boeken te laten zien die wat mij betreft zeer geschikt zijn voor de zomer!


Parisiennes hebben iets mysterieus, iets vrouwelijks en iets elegants. De lifestyle bijbel "How to be a Parisian", ontrafelde het mysterie rondom de Parisienne, "Altijd een Parisienne" is de Nederlandse versie van dit super populaire boek. In het boek worden diverse onderwerpen besproken: van liefde, de kunst van het kussen, mode, signature items tot slechte gewoontes zoals roken en alcohol drinken. 


Het boek is allereerst prachtig vormgegeven met mooie foto's, duidelijke hoofdstukken en hilarische passages. Ik wil niet te veel verklappen maar het hoofdstuk over de mindere kanten van een Parisienne is mijn favoriet, dat is echt hilarisch. Natuurlijk ben je na het lezen van dit boek nog steeds jezelf, wellicht kun je er wel wat inspiratie uit halen om een nóg beter versie van jezelf te worden. Echt een heerlijk boek om mee te nemen op vakantie en van voor tot achter uit te lezen, of gewoon lekker door te bladeren op je strandbedje (Mo'Media, ISBN: 978-90-5767-745-8, €16,95).


Ik neem meestal flink wat boeken mee op vakantie en heb voor jullie wat tips verzamelt, waar onder mijn favoriete boek aller tijden; Kleine Bij van Chris Cleave. Het is lastig om echt wat te vertellen over dit boek, het is absoluut het meest bijzondere boek dat ik ooit gelezen heb en ik heb al meerdere mensen betrapt op huilen aan het einde. Het boek gaat over twee vrouwen die elkaar ontmoeten in Engeland, gaandeweg het verhaalt vordert kom je er achter dat ze elkaar al eerder ontmoet hebben, onder niet écht ideale omstandigheden. Mocht je 'm gelezen hebben dan hoor ik heel graag je mening!


Een échte vakantietip is om een Lonely Planet aan te schaffen of te lenen van je plek van bestemming. Ik heb al meerder reizen gemaakt met dit boek als leidraad en ze stellen nooit teleur. Naast praktische info vind je in deze boeken ook geweldige uitjes, hotels en restaurants waar je zelf nooit opgekomen was.


 Als je meerdere boeken mee sleept op vakantie dan zijn dwarsliggers de perfecte uitkomst. Het lezen is eventjes wennen maar dat gaat verder prima en ze zijn zo lekker licht en compact. Herman Koch is één van mijn favoriete schrijvers, ik vind zijn verhalen lekker weglezen, soms een beetje gek maar wel spannend. Camilla Lackberg schrijft prachtige thrillers die altijd verrassend aflopen en zeker de moeite waard zijn. Deze twee dwarsliggers heb ik overigens te koop staan dus mocht je interesse hebben, mail vooral even of laat een comment achter.


Als laatste nog een boek wat ik van een vriend kreeg: "Alle bessen kun je eten, alleen sommige maar één keer". Dit boek, geschreven door Gemma Venhuizen vond ik confronterend, herkenbaar en vooral bijzonder. Er zitten een aantal prachtige quotes in en zeker voor de andere twintigers onder ons denk ik dat het erg herkenbaar is en dat je snel meegesleept word in het verhaal.

Ik hoop jullie een beetje inspiratie gegeven te hebben voor de zomer, laat vooral jouw leestips achter in de comments want hopelijk hebben we nog een lange zomer te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!