Body | Kneipp Body Mousse Patchouli

zondag 17 juli 2016


Door mijn blog krijg ik de kans om heel veel verschillende producten te proberen. Dat is altijd heel leuk maar een beetje extra leuk als het iets heel nieuws is. Zo probeerde ik nu een body mousse van Kneipp; een body lotion achtig gebeuren met de structuur van een mousse zoals we die kennen voor onder de douche of in ons haar.


De mousse van Kneipp is hydraterend, verzorgend en kalmerend en trekt supersnel in. Als ik naar de ingrediënten kijk zijn die eigenlijk allemaal prima, weinig zooi, veel mooie ingrediënten en maar een klein beetje echte parfum. Zo bevat de mousse geen conserveringsmiddelen en siliconen en 'issie dierproefvrij. Ik vind deze mousses onder de douche altijd ideaal en was vooral benieuwd hoe het qua zuinigheid zou werken op mijn huid; ergens had ik het idee dat er veel product zou "verdwijnen" zoals zeepsop dat doet.


In tegenstelling tot veel mousses voor onder de douche is er geen schuim ontploffing maar is het product goed te doseren. Je krijgt een stevig schuim wat makkelijk te verdelen is, lekker ruikt, snel intrekt en niet verdwijnt. Het plakt niet maar is toch verzorgend en verzachtend voor de droge zomerbeentjes. De combinatie van de textuur en de rustgevende geur zorgt echt voor een spa gevoel, ondanks dat ik hier in een afgeragde minuscule badkamer sta.


Ik vind dit een absolute toevoeging aan het assortiment van Kneipp; het product werkt goed, ruikt lekker en is simpelweg leuk om te gebruiken, ideaal als dat eeuwige smeren met bodylotion je een beetje tegen staat. Ik kan eigenlijk geen nadelen bedenken, deze geur vind ik in ieder geval geweldig en raad 'm jullie zeker aan! Je vind Kneipp Body Mousse Patchouli én  Kneipp Body Mousse Morning Kiss (meer citrus) voor €9,99 bij de drogist.

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!