Beauty | Iconic Elements Huidverzorging

zaterdag 16 juli 2016


's Ochtends was ik alleen even mijn gezicht onder de douche maar 's avonds neem ik graag ruim de tijd om mijn gezicht te reinigen en te verzorgen. Ik kom dan echt even tot rust en vind het fijn om met een verzorgd gevoel mijn bed in te gaan, de afgelopen tijd voegde ik drie producten van Iconic Elements toe aan mijn avondritueel.


Iconic Elements is ontwikkelt door een die zijn kennis en praktijkervaring wilde gebruiken om verzorgingsproducten van hoge kwaliteit te maken. Naar aanleiding van feedback van professionals en gebruikers is de lijn continu in ontwikkeling. De producten bevatten natuurlijke ingrediënten en zijn door het speciale pompsysteem langer houdbaar en zuiniger in gebruik.


Cleansingmilk Step 1 €14,95
Met een reinigingsmelk reinig je uiteraard je huid en haal je make-up en vuil van je huid, naast het reinigen wordt je huid ook verzorgt. In deze milk vind je zonnebloem, amandel en aloë vera, deze combi vermindert roodheid en ontstekingen. Ik vind de milk wat dikkig en ook wel vettig maar toch mild en prettig in gebruik. Mijn huid irriteert absoluut niet, mijn make-up wordt goed verwijdert en mijn huid ziet er prima uit. De geur vind ik alleen niet echt lekker, gelukkig is deze heel mild aanwezig en blijft deze na gebruik ook niet hangen.


Cleansinglotion Step 2 €14,95
Ik vind lotions altijd een hele fijne toevoeging aan mijn verzorging door het frisse gevoel, zeker in de zomer gebruik ik gedurende de dag ook altijd nog een keer lotion om mijn huid op te frissen. Deze lotion dringt diep door in de huid, komkommer, lavendel en kamille verminderen roodheid en reinigen. Ook de lotion heeft een geur die me niet heel erg aan staat maar met een lekker geurende crème kan ik dit goed aan. De lotion voelt erg fris aan op de huid, van mij mag een lotion of tonic best wat heftig aan voelen, mijn huid is niet erg gevoelig en dan heb ik tenminste het idee dat er iets gebeurt. Dit product voelt niet heel heftig aan maar lijkt wel te werken. Mijn huid voelt fris en ziet er niet geïrriteerd of rood uit.


Anti-Aging Cream 49,95
In deze crème vind je vitame E en C, beide staan er om bekend huidveroudering drastisch terug te dringen en tegen te gaan. Ik kan lang of kort over deze crème vertellen maar ik vind de geur zo onaangenaam dat ik na een aantal keer gestopt ben met testen. Hij smeert fijn en voelt fijn en verzorgend aan maar ruikt naar mijn mening zeer onprettig. Ik moet hierbij wel de kanttekening plaatsen dar een geur per huid kan verschillen en dat anderen deze geur wellicht wel als prettig ervaren. Over de anti-age werking kan ik jullie dus niks vertellen omdat ik hiervoor de crème niet lang genoeg geprobeerd heb, als ik mijn mening baseer op de kwaliteit van de andere twee producten, vermoed ik een prima werking.


De reinigingsmilk en de reinigingslotion werken goed, zeker in combinatie met elkaar voelt mijn huid prettig aan en zijn mijn onzuiverheden minimaal. Ik vind ze zeer betaalbaar, zuinig in gebruik en beide aanraders. De crème is voor mij een absolute no go door de geur, die zou ik je dan ook niet aanraden, tenzij je niet kunt ruiken. Je vind de producten van Iconic Elements in deze webshop, daar vind je ook alle andere producten uit de lijn.

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!