Food | Ricola Honey Herb Kruidenpastillen

maandag 11 juli 2016


Jullie zouden het misschien niet verwachten van deze kleine diva, maar ik ben opgegroeid in een boomgaard tussen de appels, peren én bijen. Mijn ouders waren afhankelijk van oogst van de boomgaard én verkochten ook honing, ik weet dus als geen ander hoe belangrijk bijen zijn. Toen ik ontdekte dat Ricola, naast het maken van mijn favoriete keelsnoepjes, zich ook inzet voor het behoudt van bijenkolonies wilde ik dat dan ook graag met jullie delen.


Ik zal jullie niet vermoeien met honderden natuurfeitjes en details over bijen, ik denk dat de meeste mensen wel weten hoe bestuiving etc. werkt, mocht je het niet weten dan Google het vooral even;) Voor Ricola zijn bijen enorm belangrijk, in deze pastilles zitten bijvoorbeeld 13 verschillende kruiden, die kruiden zouden niet kunnen groeien zonder de bestuiving van bijen. Het is zelfs zo dat ongeveer een derde van het eten in de hele wereld afhankelijk is van de bestuiving van bijen en andere insecten.


Ricola richtte de Ricola Foundation op, deze foundation ondersteunt en ontwikkelt projecten die als doel hebben om de natuurlijke en culture basis van de mens te begrijpen, ze geloven dat natuur en cultuur intens verbonden zijn met de kwaliteit van ons leven en dragen hier graag aan bij. Eén van die projecten is dus gericht op het behoudt van bijenkolonies zodat ze door kunnen gaan met het maken van pastilles.


Aangezien ik de halve winter én zomer loop te rochelen en blaffen gaan er bij mij flink was keelpastilles doorheen en heb ik er ook al flink wat geprobeerd. Minty pastilles werken toch het beste maar die smaak ben je op een gegeven moment echt zat. Deze variant (€2,09) van Ricola is een van mijn favorieten, ze smaken fris, licht kruidig maar ook lekker naar honing en verzachten de keel enorm. Ik vind het zelf altijd leuk om te ontdekken dat er soms veel meer achter een merk zit dan je in eerste instantie denkt en ik hoop jullie hiermee ook een beetje te inspireren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!