Beauty | Etos Skincare Young Skin

zondag 28 augustus 2016


Onlangs vertelde ik jullie al dat ik een nieuwe samenwerking ben aangegaan met Etos, dit betekent dat jullie in ieder geval maandelijks een review van Etos producten voorbij gaan zien komen. In mijn eerste box zaten drie skincare producten voor de jonge huid; een reiniger, een tonic en een dagcrème. De producten zijn speciaal geschikt voor de onzuivere huid, nou heb ik niet per se een onzuivere huid en zeker geen acne maar ik hou wel van heftige reinigers en heb zeker last van plaatselijke onzuiverheden en puistjes. Ik nam de producten me op vakantie en probeerde ze daar uitgebreid uit.


Etos Cleansing Gel Young Skin €3,99
Deze cleansing gel verfijnt de poriën en gaat een glimmende huid tegen. In de ingrediënten vind je onder andere salicylzuur, een stof die bekend staat om een efficiënte bestrijding van puistjes. Ik vond deze gel vrij heftig, bijna uitdrogend. Na een beetje proberen besloot ik deze één keer per dag te gebruiken in plaats van twee, dat voelde voor mijn huid al een stuk prettiger aan. Verder voelt je huid erg schoon en prikt de gel, ondanks de heftige werking, niet.


Etos Cleansing Lotion Young Skin €3,49
Volgens de beschrijving van Etos zelf heeft deze lotion dezelfde werking als de gel, ik gebruikte ze na elkaar. De lotion is heavy maar voelt heel fijn en schoon aan en een stuk minder uitdrogend dan de gel. Deze gaf mijn huid echt een opfrisser en kon ik prima twee keer per dag gebruiken zonde problemen of irritaties.


Etos Mattifying Day Cream Young Skin €3,99
Deze crème met SPF15 hydrateert je huid zonder haar de laten glimmen. Hier was ik erg benieuwd naar, er zijn namelijk weinig crèmes die mijn huid goed verzorgen zonder dat ik meteen op een discobal lijk. In de praktijk valt ´ie niet tegen maar het mag nog wel wat matter, ik moet daarbij wel zeggen dat 35 graden nou ook niet de ideale omstandigheden zijn om een matte huid te creëren. 


De producten doen me een beetje denken aan de anti-puitjes producten die ik als tiener gebruikte, ze zijn alleen stukken goedkoper. De combinatie van deze drie vind ik voor de zomer heel erg fijn en mijn huid reageert prima en ziet er goed uit. De echte puistjes lijken niet meer terug te komen, mee-eters zijn er echter nog wat te veel naar mijn wens. Ik heb wel echt een gecombineerde huid, zeker in de winter, maar als je een onzuivere huid hebt zijn dit perfecte en lekker betaalbare producten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!