Food | San Pellegrino Fruitdrankjes

zaterdag 20 augustus 2016


Op het moment dat jullie dit lezen lig ik lekker op het strand in Spanje. Op het moment dat ik dit schrijf kwam er gisteren een heel leuk en zomers pakketje binnen. Ik kende San Pellegrino al van het mineraalwater en kreeg nu een doosje met 4 fruitdrankjes in ontzettend mooie, zomerse flesjes. Met veel plezier heb ik ze alle vier voor jullie getest en vertel ik jullie vandaag hoe dat bevallen is.


San Pellegrino staat bekend om het hoogstaande Italiaanse mineraalwater dat uitermate geschikt is om andere smaken nóg beter uit te laten komen, niet zo gek dus dat SP besloot om het kwalitatieve water te gaan combineren met zongerijpte citrusvruchten. Van de flesjes ben ik sowieso groot fan, ze doen luxe aan en staan prachtig op een mooi gedekte zomertafel. Ik probeerde 4 smaken; limoen, sinaasappel, bloedsinaasappel en grapefruit.


Limonata
Ik ben dol op citroendrankjes, mits ze niet te zuur zijn. Dit drankje doet mij erg denken aan Fanta Lemon, een perfecte balans tussen zoet en zuur en een natuurlijke en volle smaak van citroen. Erg lekker als je heel erg dorst hebt!


Aranciara Rossa
Bloedsinaasappel is ook een grote favoriet hier thuis en ook dit sapje bevalt enorm goed. De smaak is erg vol en lekker zoet zonder kunstmatig te smaken, de smaak is vol zonder té aanwezig te zijn en dat maakt dit een extreem zomers drankje wat lekker weg drinkt.


Aranciata
De klassieke variant met sinaasappel is lekker, maar geen favoriet, simpelweg omdat ik de andere smaken lekkerder vind. De smaak is ook hier vol en aanwezig maar een stuk minder zuur dan verse sinaasappelsap, lekker!

Pompelmo Grapefruit
Dit is mijn favoriet van de vier. De smaak van grapefruit is erg aanwezig maar lekker zoet en niet te bitter. Het wordt bijna saai maar ook deze variant was heel smaakvol en gaf echt het idee verse sap te drinken.


Alle vier absolute aanraders en de ultieme zomerdrankjes. Naast deze varianten heeft San Pellegrino ook nog Clementina, Granaatappel, Citroen/Munt, Cactusvijg en Chinotto sinaasappel. Deze heerlijke fruitdrankjes zijn verkrijgbaar bij verschillende horecagelegenheden, een aantal smaken worden verkocht bij Albert Heijn, daar betaal je €4,74 voor een sixpack.

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!