Body | Karl Lagerfeld Sun Moon Stars Eau De Toilette

vrijdag 19 augustus 2016


Parfums reviewen blijft een dingetje, een geur is zo lastig te omschrijven. Toch vind het zelf leuk om af en toe artikelen over parfum te lezen, puur om inspiratie op te doen. Vandaag laat ik jullie een Eau De Toilette zien van Karl Lagerfeld, een bijzondere geur die als sinds 1994 op de markt is.


Karl belooft een vrouwelijke, verleidelijke geur met een bloemige en oriëntaalse noot, gewijd aan de moderne en onafhankelijke vrouw. Nou zit er vast een enorm verschil tussen de moderne vrouw uit 1994 en de moderne vrouw van nu, maar we snappen het idee. De geur is duurzaam, blijft lang hangen en is licht bedwelmend op een verleidelijke manier. In eerste instantie ruik je fruitige en bloemige noten met onder andere ananas, oranjebloesem en perzik. 


In het hart van deze geur vind je onder andere jasmijn, narcis, orchidee en iris. In de wat meer kruidige en oriëntaalse basis vinden we sandelhout, cederhout, amber, muskus en vanille terug. Alles bij elkaar een bijzondere combinatie van geursoorten, ingrediënten en indrukken. Ik ben er eerlijk gezegd ook niet echt uit wat ik nou van de geur vind..


Ik vind de geur heel erg lekker maar op een of andere manier totaal niet bij een parfum passen. Hij is zoet, licht kruidig maar heeft ook wat muffigs wat me op een fijne manier doet denken aan oude, Franse hotelkamers. Ik vind het in ieder geval geen geur die heel erg bij mij past voor dagelijks gebruik. Hij is overigens vrij betaalbaar, in deze webshop betaal je €35 voor 100 ml.

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!