Hair | Mijn haarroutine

donderdag 18 augustus 2016


Mijn geblondeerde haar heeft flink wat verzorging nodig en inmiddels heb ik een fijne combinatie producten verzameld die het stro gehalte redelijk laag houden. Sommige producten wissel ik nog wel eens en aan sommige blijf ik eeuwig trouw. Ik laat je graag zien hoe ik mijn haren verzorg en zo gezond mogelijk hou! Over sommige producten schreef ik al eens een artikel, die review kun je dan lezen door op de dik gedrukte naam te klikken.


Ik blondeer mijn haar thuis met Garnier Olia, stukken slechter dan bij de kapper maar wel betaalbaar en soms even geen andere optie. Doordat mijn haar van nature al dun is, en blonderen zeer schadelijk is het belangrijk dat ik mijn haren goed verzorg. Ik verf het ongeveer 1 keer per maand en gebruik daar naast Olaplex. Dit laat ik de nacht voor ik het was, om de 3 dagen ongeveer, intrekken.


Qua shampoo wissel ik regelmatig, ik heb zo mijn favorieten maar probeer ook veel verschillende merken en varianten. Op dit moment gebruik ik Rehab van Lush, een prima shampoo die mijn haar goed schoon houdt. Naast gewone shampoo gebruik in één keer per maand, na het verven, zilvershampoo om de gele gloed uit mijn haar te trekken. Momenteel gebruik ik een variant van Loreal, heavy maar wel heel goed! Na shampoo gebruik ik altijd conditioner om mijn haar zacht en doorkambaar te maken. Ook daar heb ik favorieten en test ik veel maar gebruik ik op dit moment met heel veel plezier de Kokosboost Conditioner van Andrelon.


Verder ben ik sinds het eerste gebruik verknocht aan de Tangle Teezer, deze borstel voorkomt haaruitval en glijdt echt door klitten heen. Even een kleine investering maar ook niet stuk of vies te krijgen. Als ik mijn haar gewassen heb doe ik er altijd een drupje olie in ter verzorging. Ik geef hierbij de voorkeur aan pure argan olie maar die heb ik niet altijd in huid. Deze Loving Blends olie van Garnier vind ik lekker dik, prettig en lijkt mijn haarpuntjes fijn te verzorgen. Tot slot gebruik ik af en toe als aanvulling op mijn routine Marilyn van Lush. Ik ben groot fan van dit masker omdat het mijn haar een enorme boost geeft en net een beetje op licht.


Qua routine verander ik eigenlijk bijna nooit, soms voeg ik iets toe of doe ik een kleine aanpassing. Qua producten wil er nog wel eens wat veranderen maar mijn Tangle Teezer ga ik sowieso nooit meer weg doen;) Ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn routine vinden, misschien vinden jullie het wel heel veel of mis je juist essentiële dingen, laat het vooral weten!

2 opmerkingen:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!