Food | Spaanse Candybars

maandag 29 augustus 2016


Uit Spanje nam ik drie candy bars mee, nou zijn dit natuurlijk geen authentieke Spaanse repen maar gewoon Engelse. Ik kon niet echt iets leuks Spaans vinden om te testen dus besloot ik het hier maar mee te doen. Eerder probeerde ik al een aantal Amerikaanse repen en dat was een redelijk succes, hopelijk deze ook!


Ik ging voor de Crunchie, de Twirl en de Yorkie, de Twirl leek me vooral de lekkerste ondanks dat ik nooit groot fan ben geweest van Cadbury chocolade. De repen kostten gemiddeld €0,80 per stuk, dit kan natuurlijk per land en winkel wat verschillen. In Nederland zijn ze ook verkrijgbaar bij onder andere Candy Online. Deze webshop heeft overigens niks te maken met dit artikel maar ik vind het altijd fijn om jullie meteen te laten zien waar je de producten kunt krijgen en dat is nou eenmaal daar.


Crunchie
Crunchie is een krokante honingreep met een omhulsel van melkchocolade en ik vind het een beetje een gekke reep. De chocolade is prima maar het middelste ziet er heel bros en luchtig uit maar is een stuk harder dan je verwacht. Je breekt er absoluut je tanden niet op maar het is gewoon bijzonder, ik kan niet echt iets bedenken om het mee te vergelijken. Ik proef vooral zoetigheid en een piepklein beetje honing, dat laatste had van mij wel wat meer gemogen. Bij Candy Online vind je ´m hier en kost ´ie €1,25


Twirl
Twirl is een luchtige reep van in elkaar gedraaide laagjes melkchocolade. Qua ingrediënten dus niet heel speciaal maar meer qua structuur. Hij smaakt inderdaad lekker luchtig maar verder niet heel speciaal. Ook deze vind je bij Candy Online voor €1,25.


Yorkie
Ook Yorkie is geen hele bijzondere reep qua ingrediënten maar een melkchocolade reep verdeeld in blokjes. Hij smaakt lekker, heel lekker maar heeft verder weinig speciaals. Wederom te vinden bij Candy Online voor €1,25.


Geen extreem bijzondere repen vandaag maar wel prima, lekkere snacks. Ik had vooraf expres niet heel erg op de verpakking gekeken dus ik wist eigenlijk niet dat ik zulke basis repen had meegenomen, volgende keer weer wat bijzonders. Ze smaken dus prima maar ik zou ze niet per se nog een keer kopen. Hebben jullie één van deze drie wel eens gegeten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!