Food | Milka Jellybeans & Knetterchocolade

maandag 15 augustus 2016


Als ik in het buitenland in de supermarkt ben staan mijn zintuigen op scherp. Ik ben altijd op zoek naar gekke, bijzondere, leuke en lekkere dingen om te testen voor mijn blog. Nu probeer ik altijd wel rekening te houden met verkrijgbaarheid in Nederland maar in de zomerperiode is toch iedereen overal ter wereld dus vandaar dat ik jullie vandaag deze bijzondere chocoladereep uit Roemenië laat zien. Hij is overigens ook in veel andere landen in Europa verkrijgbaar;).


Uit de verpakking maak ik op dat dit een melkchocoladereep is met jellybeans er in, dit leek mij een bijzondere, maar lekkere combinatie. Ik heb er bewust voor gekozen om vooraf niet precies de beschrijving in het Engels te gaan lezen omdat ik het ook wel leuk vind om tijdens het proeven verrast te worden.


 In eerste instantie ben ik bij het proeven een beetje teleurgesteld; die dingen zijn smarties, geen jellybeans en stukken minder bijzonder dan verwacht. Gelukkig blijkt dat mijn eerste hapjes schijnbaar gewoon de verkeerde waren. Als snel stuit ik op een jellybean achtig stuk die lekker zoet smaakt en slimey is zoals je van een jellybean verwacht. Als extraatje zit er schijnbaar ook nog knetterchocolade om de jellybeans heen. Dit kan ik op de verpakking nergens terug vinden maar ik vind het wel leuk, even terug naar vroeger.



Al met al niet de lekkerste reep die ik van Milka op heb, wel een bijzondere en leuke om te proberen. Hij is anders dan alle repen die ik geprobeerd heb en het knetterende effect in combinatie met de jellybeans is leuk om te eten. Mocht je 'm tegen komen in het buitenland dan zou ik 'm zeker aanraden, gewoon voor de leuk. Als ze kleinere varianten hebben dan deze huge reep dan zou ik wel daar voor gaan en gewoon nog een andere smaak er bij zoeken;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!