Hair | Lush Marilyn Haarmasker voor (neppe) blondines

donderdag 7 mei 2015


Ooit, zeker 20 jaar geleden was mijn natuurlijke haarkleur witblond. De haargoden waren mij helaas niet gunstig gezind; mijn haarkleur veranderde langzaam naar zo'n net-niet-kleur. Peper en zout noemen ze het ook wel. Naast deze geweldige kleur heb ik ook nog eens mega dun, broos en weinig haar wat maar niet wilt groeien. Het feit dat ik mijn haar al zo'n 10 jaar blondeer werkt natuurlijk niet helemaal mee maar ja, een andere kleur staat écht niet, geloof me.

Ik heb alle kleuren door de jaren heen wel geprobeerd, zowel bij de kapper als thuis. Sinds een tijdje verf ik met de Olia verf van Garnier, dit scheelt echt enorm qua beschadigingen aan mijn haar. Genoeg geklaagd over mijn haar in ieder geval! Ik probeerde een masker van Lush dat speciaal gemaakt is voor echte én neppe blondines!

Een van de belangrijkste ingrediënten is kamille, dit kruid licht je haren van naturen op en geeft het extra glans. De lijnzaad die je in de ingrediënten vind zorgt voor meer elasticiteit en veerkracht van het haar. Het haar wordt door dit masker geleidelijk opgelicht en goed verzorgd. Na een paar weken gebruiken heb je zijdezacht haar wat zomerblond oogt.
Eén keer per week een dikke laag in droog haar, 20 minuten laten intrekken, goed uitspoelen en je haren vervolgens wassen zorgt voor de beste resultaten:)


Ik zal maar met de deur in huis vallen; dit masker heeft voor- en nadelen.
De geur vind ik persoonlijk niet zo, echt dat kruidige een beetje muffige kamille, je moet er van houden. Hij is niet heel overheersend dus het is goed te doen hoor;) Verder vind ik de substantie ontzettend dun wat het aanbrengen lastig maakt. Je morst gauw, zonde bij zo'n prijzig product, en het is lastig om het masker geleidelijk over je haar te verdelen.

De werking vind ik echter geweldig. Mijn haar glanst enorm en nu, na zo'n 3 keer gebruiken lijkt het écht wat lichter te worden. Ik weet niet of ik het me inbeeld maar mijn haar lijkt oprecht dikker en gezonder, heel fijn! Ondanks de niet zo toffe geur en de matige substantie zou ik dit masker toch op nieuw kopen, puur door de goede werking. Je vind 'm voor €13,70 bij Lush, hier krijg je 225 gram voor.
Tipje nog voor het aanbrengen; zet nadat je je haren ingesmeerd hebt een badmuts op, dit versterkt de werking én je ingevette haren slingeren niet tegen je gezicht!
Hoe verzorg jij je haar?

8 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat de geur niet dat is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne review, ik ben al een tijdje benieuwd naar dit product! Een ding snap ik alleen niet helemaal.. je schrijft "zet nadat je je haren ingesmeerd hebt een haarmasker op" maar dit ding is toch al het masker? Haha ik zal wel niet helemaal snugger zijn maar snap gewoon niet wat je hiermee bedoeld :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh wat een stomme fout, thanks voor je reactie! Het moet een badmuts zijn haha, ik kan zo geen 2 dingen tegelijk hihi

      Verwijderen
  3. Wow wat lijkt mij dit haarmasker fijn zeg :D x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohh voor deze ga ik kijken! heb vandaag mijn haar geblondeerd en het is een beetje dof :( dus ik heb dit nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij lijkt me fijn! Ik ben eigenlijk een neppe brunette ipv een neppe blondine haha, misschien dat ze daar ook wat voor hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt goed! Fijn dat de werking je erg goed bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!