BLOG | Foodconfessions Tag + Foto's Rollende Keukens

vrijdag 15 mei 2015

Eten en ik zijn bff's dat weten de trouwe lezers hier vast wel. Toen Cindy mij tagde voor deze tag waarin je 10 (gekke) eet- of drinkgewoontes moet vertellen kon ik natuurlijk niet achter blijven. Bij deze dus mijn foodconfessions.
Ook bezocht ik gisteren de Rollende Keukens in Amsterdam waar ik wat foto's maakte maar vooral heel veel at.

1. Ik lust tomaten wel rauw maar absoluut niet gekookt of gebakken, daar gruwel ik van. Ketchup, pastasaus en tomatenpuree lust ik dan weer wel.

2. Je kunt mij me midden in de nacht wakker maken voor spruitjes. Als kind vond ik ze al heerlijk en ook nu eet ik ze het liefst iedere week (een paar keer). 

Mais met kokos & gember, feta & koriander en boter & zout.
3. Ik drink vrijwel geen alcohol. Ik hou er op zich wel van als het niet te sterk is maar kan er totaal niet tegen. Ik heb mega snel een kater en ben na 1 drankje al dood moe. Soms een cocktail of Disaronno-cola maar met een sapje ben ik een stuk gelukkiger.

4. Ik ben intolerant voor lactose. Soms is dat lastig met bijvoorbeeld pizza of lekkere kaasjes maar over het algemeen gaat het prima. Sinds deze ontdekking ben ik ook zwaar verslaafd geraakt aan alpro soya chocolademelk.

5. Ik ben vroeger een paar maanden (of was het weken) vegetariër geweest, ik ging echter overstag toen mijn moeder broodjes knakworst stond te maken.

Tarte Tartin met limoen en groene thee.
6. Mijn moeder gaf ons soms zuurdesembrood met honing mee naar school. Mijn oma vond dit zo vreselijk dat ze die boterhammen direct weggooide en nieuwe boterhammen maakte. Ze smeerde dan witte boterhammen met roomboter en Bebogeen, altijd als ik Bebogeen zie staan moet ik daar aan denken maar ik eet het eigenlijk nooit meer.

7. Ik moet alles op een bepaalde manier eten. Avondeten gaar bijvoorbeeld zo: eerst een hapje aardappelen, dan een hapje vlees en dan een hapje groenten, mengen is geen optie. Een Engels dropje wordt ontleed en een ribbelchipje moet ik ik op de lijntjes stukbijten. Echt bizar, met bijna al het eten moet het op een bepaalde manier anders klopt het gewoon niet.

8. Hier thuis drinken we graag "Mirakoffie". In mijn omgeving staat dit bekend als koffie met opgeklopte melk en een scheutje amandelsiroop.

Mini donuts!
9. Ik kan absoluut niet tegen mensen die iets niet lusten omdat het er niet lekker uit ziet. Eerst proeven dan mag je zeggen dat je het niet lust.

10. In Costa Rica at ik een half jaar lang gallo pinto als ontbijt, dat is een gerecht met rijst en bonen. Het klinkt vast afschuwelijk in de ochtend maar geloof me, het is geweldig. Iedereen die ik het aansmeerde vond het heerlijk en ik mis het nog regelmatig. Zelf maken is lastig door de combinatie van kruiden, daar werd het door een oud vrouwtje voor me gemaakt. De enige optie is dus terug gaan, heel vervelend;)

Dit waren mijn confessions! Ik ben heel benieuwd naar jullie gewoontes. Laat een gewoonte achter in de comments of neem lekker de tag over en laat een linkje achter:)

Tussendoor vind je foto's van de Rollende Keukens, een festival vol eetkraampjes. Van sushi tot friet, van cocktail tot bier, ze hebben alles! Absolute aanrader voor volgend jaar of kijk even wanneer het Food Truck Festival (een kleinere variant) bij jou in de buurt is.
Wat lust jij absoluut niet?

1 opmerking:

  1. Hahah Mira ik heb me weer rot gelachen :D Broodjes knakworst, haha, geniaal! Ik heb het vroeger ook een keer geprobeerd, vegetariër zijn, maar ik denk dat bij mij de Mc Donald's toch een te grote verleiding was. En tosti's ham-kaas. En wanneer kom ik een Mirakoffie bij je drinken? :)

    ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!