Life | 10 redenen om niet aan school te werken

donderdag 5 maart 2015

We kennen het allemaal wel denk ik, je moet écht leren of dat éne verslag af maken maar je kunt je er maar niet toe zetten. Studie ontwijkend gedrag noemen we dat. Je bent door alles afgeleid er er zijn miljoen leukere en "belangrijkere" dingen om te doen.
Ik maakte een lijstje met de "beste" redenen om toch écht niet aan school te hoeven zitten.

Netflix
Toch wel mijn nummer één afleiding. Nog één aflevering, nog 10 minuutjes, en vervolgens ben je een seizoen verder. Die ene serie was wel heel gaaf volgens je klasgenoten of je wilt toch écht weten hoe de cliffhanger van gisteren af loopt. Mijn ernstigste verslaving in momenteel Pretty Little Liars en ook The Missing keek ik binnen 2 dagen af.

Huis
Thuis ben ik enorm snel afgeleid. Er ligt nog afwas van gisteren die ik even snel wil doen. Vervolgens ontdekt ik een vlekje op het aanrechtblad wat resultaat in een grote schoonmaakbeurt van de keuken. Als ik dan toch bezig ben kan ik beter meteen ook de badkamer doen, toch?

Telefoon
De groepsapp is net ontzettend hilarisch en interessant. Ah ik heb ook een nieuwe volger op Instagram, even door mijn tijdlijn scrollen hoor. Ook heb ik een nieuw leven bij Candy Crush, even gauw een poging om eindelijk lever 154 te halen. Mijn telefoon moet zo ver mogelijk weg liggen want ook dat is een enorme bron van afleiding.

Katten
Juist als ik dan eindelijk gereed zit met de laptop wil er een kat op schoot, de andere kat gaat op de laptop liggen. Ze hebben natuurlijk wel even aandacht nodig dus dat word een speelsessie van een half uur. Had ik de kattenbakken trouwens al schoongemaakt?

Internet
Even een paar blogs lezen en dan ga ik echt aan de slag. Dit artikel op Twitter ziet er trouwens wel heel interessant uit. Zou de nieuwe lucky tv al online staan? Nu ik toch even pauze mag van school kan ik net zo goed even de nieuwe collectie van H&M bekijken.

Eten
Eten moet gewoon gebeuren en ik heb nu echt honger, even gauw een broodje smeren. Ik kan natuurlijk ook een lekkere salade maken. De keukenkastjes zijn wel wat rommelig eigenlijk, kan ik maar beter even opruimen. Dit resulteert doorgaans in een nieuwe indeling van de keuken onder het genot van een zak chips.

Blog
Iedere dag een artikel is soms lastig en als ik dan midden in mijn verslag inspiratie krijg moet ik daar natuurlijk gebruik van maken. Ook als het licht ineens perfect is moeten er uiteraard foto's gemaakt worden.

Slapen
Ik ben al een paar uur bezig dus een klein powernapje mag wel. Als ik lekker lig en diep in slaap val kan het goed zijn dat ik uren laten wakker word, oeps!

Vrienden
Die ene vriendin die altijd zo druk is appt of we koffie gaan drinken. Ik heb haar al een tijdje niet gezien en kan wel even pauze gebruiken. Even een half uurtje kan wel toch?
Uiteraard word dat halve uurtje een uitgebreide lunch en een rondje stad. Uren later kom ik thuis vol tassen met nieuwe spullen die aandachtig bekeken moeten worden en uitgestald in plaats van opgeruimd.

Blaadjes
Zit ik eindelijk aan tafel op de laptop te werken dan ben ik nog steeds door het kleinste dingetje afgeleid. Er dwarrelt een blaadje langs het raam, het zonnetje schijnt, er zit een vogel op de vensterbank, je kent het wel. Ik kan rustig 10 minuten naar buiten staren om vervolgens te bedenken dat er eigenlijk niks te zien is.

Kortom, concentratie is een drama. Soms is het een wonder dat ik alles op tijd af heb en zoals jullie kunnen lezen, is mijn hoofd echt een chaos.
Wat is jouw grootste afleiding tijdens het studeren?

3 opmerkingen:

  1. Hahaha! Leuk artikel maar het klopt wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha leuk! Ik ben zo blij dat ik vorige week te horen heb gekregen dat ik ben afgestudeerd, heb ik nooit meer problemen dat mijn discipline om te leren zooooo laag is haha. Vooral netflix was degene die er echt voor zorgde dat ik niet aan leren toe kwam..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook pas afgestudeerd nu heb ik een half jaartje vakantie en dan unief :) heel blij :D ik hoef me voorlopig niet aan school te irriteren.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!