Life | Yankee Candle Wax Tarts

woensdag 25 maart 2015

Een lekker geurtje in huis, ik hou er van! Yankee Candle Tarts zijn natuurlijk mega populair maar had ik gek genoeg nog nooit geprobeerd. In een pakketje zaten 3 winterse tarts die ik de afgelopen weken uitprobeerde. Wel winterse geuren maar dat kan nog net toch:)
Ik probeerde een kruidige dennengeur, een witte wintergeur en een herfstgeur met honing. Ik was zeer benieuwd naar alle enthousiaste verhalen en vond de tarts altijd prachtig om te zien. Yankee Candle is steeds beter verkrijgbaar in Nederland, zowel online als in fysieke winkels, voor een tart betaal je gemiddeld €1,50.

Als je een klein brandertje hebt raad ik aan om de wax na een tijdje uit je brander te halen om te voorkomen dat deze overstroomt, ze zijn namelijk redelijk groot ten opzichte van andere wax melts.

Apple & Pine Needle
Deze geur leek mij "op papier" echt geweldig. Ik dacht aan de heerlijke geur van kerstbomen gemengd met frisse appel. In het echt vond ik 'm alles behalve lekker. Een rare penetrante geur die ik niet echt kon plaatsen. Ergens heel erg in de verte wel wat dennenboom maar that's it. De geur was erg sterk en bleek lang ruiken, dat mag dan wel weer gezegd worden;)

 Snow In Love
Deze geur sprak mij vooraf niet bijzonder aan maar schrok ook niet af. In het brandertje bleek hij redelijk neutraal. Ietwat kruidig en ook mild zoet, niet wat ik verwacht had bij de naam maar toch wel lekker.

Honey & Spice
Deze geur leek mij vooraf de meest lekkere én maakte dit ook waar. Een stuk milder dan de groene maar wat meer aanwezig dan de witte. Een milde kruidige geur met een flinke vleug honing. Lekker en niet te sterk, deze zou ik opnieuw aanschaffen!

Al met al was mijn eerste ervaring met Yankee Candle geen mega succes, misschien omdat ik net de verkeerde geurtjes had. De oranje tart vond ik wel super en ik sta zeker open voor het proberen van nieuwe geuren, word vervolgd:)
Heb jij al wel eens Yankee Candle gebruikt?

3 opmerkingen:

  1. Deze 3 geuren kende ik nog niet maar vooral Snow in Love lijkt me lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aanraders die nu in de collectie zitten (vind ik dan he haha): Aloe Water, Shea Butter, Angels wings, Garden sweet pea..
    Eerlijk gezegd zijn de geuren die je had de geuren die ik bij de minderen vind horen (Honey&Spice ken ik echter niet).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog nooit een Jankee candle gebruikt maar ben er zo benieuwd naar. Ik zie hem namelijk zo vaak voorbij komen! Kun je deze alleen kopen online of ook bij een bepaalde winkel?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!