Body | Therme Deo Sprays

woensdag 11 mei 2016


Nu het zonnetje zich plotseling een stuk meer laat zien is het zweet gehalte ook wat omhoog geschoten. Nou heb ik het geluk dat ik geen enorme zweter ben maar ik gebruik wel elke dag deodorant, en dan het liefste in sprayvorm. De afgelopen week probeerde ik twee verschillende deo sprays van Therme en ik kan je alvast verklappen dan dat best wel goed beviel!


Ik gebruik eigenlijk al jaren dezelfde deodorant van Dove. Ik vind het belangrijk bij een deo dat ik een fris gevoel heb en dat de deodorant niet vlekt. Dat laatste komt helaas bij zo veel deodorantsoorten voor, erg jammer om na het sprayen de witte vlekken van de kleding te moeten halen. Ook kies ik altijd voor een anti-transpirant en geen parfum deo, ik vind de parfum uit deo's vaak een vreemde geur veroorzaken in combinatie met zweet en ga liever voor een beetje neutraal.


Veel deodorantmerken gebruiken aluminumchlorohydraten in hun producten. Het is nooit bewezen maar veel mensen denken zeker te weten dat deze stof kankerverwekkend is. De deo's van Therme bevatten deze stof niet dus zijn sowieso safe. 


Therme Anti-Transparant Spray Thalasso €7,15
Deze variant heeft een uitgebalanceerde samenstelling van ingrediënten met zeemineralen en zouten die de bloedcirculatie stimuleren, hierdoor worden afvalstoffen sneller afgevoerd. De bacteriën die een onaangename lucht veroorzaken worden hierdoor effectief bestreden, overmatig zweten ook. De spray is zeer vriendelijk voor de huid en geschikt voor alle huidtypen.

Therme Anti-Transpirant Spray Zen White Lotus €7,15
Ook deze spray gaat transpireren en nare geurtjes op milde wijze tegen maar heeft een lichte en bloemige geur. De formule is net wat minder mild en ik lijk zelf te merken dat ik bij deze iets minder transpireer. Nou ben ik nooit echt een zweter geweest dus een enorm verschil qua effect zal ik nooit gaan opmerken maar ik voel me gewoon frisser.


Erg belangrijk: beide varianten vlekken absoluut niet, heel fijn! Ik vind de verpakkingen perfect om mee te nemen en ook om onderweg te gebruiken. Normale deo kan vaak zo'n walm geven, deze spray is wat meer subtiel. Ik vind beide varianten prettig en fris maar "Zen White Lotus" is favoriet. Je vind de producten van Therme bij de meeste drogisten en in de webshop.

2 opmerkingen:

  1. Geen vlekken, yess! Zo'n walm houd ik ook niet van, dit is dan best wel fijn :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals de dame hierboven al zegt, geen vlekken! Joepie. De verpakkingen geven mij echt een fris gevoel :P.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!