Beauty | Lavera Eyeshadow Quattro & Eyeshadow Base

woensdag 18 mei 2016

Vandaag laat ik jullie twee producten zien van het budget bio merk Lavera. Ik probeerde een doosje met 4 kleuren oogschaduw én een oogschaduwbasis, uiteraard in combinatie met elkaar;) Ik kan je alvast vertellen dat ik in eerste instantie niet heel blij was maar dat daar later toch wel verandering in kwam.. (Yes, schuldig aan clickbait)


Ik probeerde al eerder wat producten van Lavera en die bevielen eigenlijk prima, zeker in verhouding met de prijs. Voor degenen die Lavera nog niet kennen; de producten zijn 100% natuurlijk en voor zo veel mogelijk zijn de ingrediënten van biologische afkomst. Lavera is dierproefvrij en valt voor mij op door de lage prijsjes en de simpele verpakkingen.


De oogschaduwbasis zou er in dit geval voor moeten zorgen dat de kleuren intenser worden en dat deze mooier en langer op je ooglid blijven zitten. De textuur is snel drogend door de speciale formule en bevat onder andere biologische aloë vera sap, hierdoor hoopt je oogschaduw niet op én is het product ook geschikt voor lensdragers en mensen met gevoelige ogen. Ik vind 'm lekker fris aanvoelen, hij droogt inderdaad snel en doet eigenlijk precies wat je van een oogschaduwbasis verwacht.


Deze oogschaduws zijn zowel nat als droog te gebruiken en schijnen een metallic finish te hebben, dat laatste geld denk ik alleen voor de twee meest rechtse kleuren. Ik moet wel meteen even party poopen door te zeggen dat deze kleurtjes van Lavera niet meer verkrijgbaar zijn maar dat neemt niet weg dat ik jullie niks kan vertellen over de kwaliteit.


Droog vind ik de pigmentatie een beetje tegen vallen, de kleurtjes zijn wel heel erg subtiel en eenmaal op de ogen valt dit totaal weg.


Een drupje water én de oogschaduwbasis maken de kleuren meteen en stuk intenser, dat ziet er al veel beter uit. De kleuren zijn nog steeds subtiel maar goed, er zijn genoeg mensen die juist op zoek zijn naar subtiele make-up in plaats van hysterische kleuren en glitters. Bij mij zijn de kleurtjes in combinatie met mijn zwaar hangende oogleden echt veel te subtiel maar als je wel normale oogleden hebt dan kun je hier prachtige looks mee maken, zeker in de lente!


Ik ben geen hysterische fan, dit komt voornamelijk omdat de kleuren al niet mijn ding zijn en door de subtiliteit ook nog eens volledig wegvallen in de lap vel boven mijn ogen. De basis vind ik prima, die doet wat ik van een oogschaduwbasis verwacht en heeft verder geen nadelen. De oogschaduw geef ik mooi weg aan iemand die van subtiele kleurtjes houd en er wel plezier van heeft:) Je vind de producten van Lavera bij Solobiomooi in de webshop. De oogschaduwbasis kost €3,88 en de oogschaduw €14,95.

Van Lavera probeerde ik eerder al deze poeder, deze lipgloss én deze conditioner.

3 opmerkingen:

  1. Snap dat je niet helemaal fan bent van de oogschaduw. Zo'n basis kan nog wel fijn zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van de kleuren zeg! Ze zijn inderdaad wat vaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat ze niet zoveel pigment afgeven!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!