Body | Rituals Sakura Spring Foaming Shower Oil

zaterdag 13 juni 2015

Vandaag een bijzondere primer; de eerste review van Rituals op Mira Tells. Ondanks dat ik al ruim 2 jaar bezig ben heb ik nog nooit iets van dit populaire merk geprobeerd (voor de site), schandalig! Vandaag laat ik jullie een doucheproduct zien met een handig extraatje voor de zomer.

De douche olie heeft de zoetfrisse geur van kersenbloesem en heeft een combinatie van ingrediënten die er voor zorgt dat je pigment niet verloren gaat. Ideaal voor de zomer want je blijft dus langer bruin:) De olie zet zich om in schuim en laat je huid schoon en verzorgd achter.

Bijzonder in de ingrediëntenlijst vond ik de grote hoeveelheden alcohol. Raar in combinatie met een voedende olie omdat alcohol je huid enorm huid droogt. Rituals geeft trouwens erg netjes aan om de douche even schoon te spoelen na gebruik om valpartijen te voorkomen. Dit vond ik in de praktijk erg meevallen maar als je wat morst kan ik me voorstellen dat je zo onderuit gaat.

 Hoewel ik de geur geweldig vind ben ik verder niet zo weg van dit product. Hij is niet zo vet als ik gedacht had wat ik positief vind alleen hij schuimt voor geen meter. Voor een "foaming" product is het echt dramatisch, met 3 keer pompen had ik bij lange na nog niet genoeg schuim voor mijn lichaam en zo groot ben ik niet;) Mijn huid is niet bijzonder gehydrateerd maar ook niet droog, eigenlijk net als anders. Ik was nog niet echt bruin dus of je inderdaad je pigment behoudt heb ik niet kunnen testen.
Jammer Rituals! Ik ben wel echt fan van de geur dus een ander product uit deze lijn wil ik nog wel een kansje geven:)

Deze douche olie kost €8,50, je krijgt daarvoor 200 ml. Alle producten van Rituals zijn trouwens dierproefvrij en worden alleen getest op vrijwilligers.
Wat is jouw favoriete product van Rituals?

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!