Life | 10 momenten waarop je weet dat jouw jeugd voorbij is

zondag 7 juni 2015

Volwassen worden we allemaal, als het goed is dan. Je gaat ineens verantwoorde dingen doen en moeilijke woorden zeggen. Ik ben nu 24, woon samen én heb 2 katten, klinkt allemaal best wel volwassen toch;)? Byebye, childhood!

- Je mag geen 2e ijsje van jezelf na het avondeten.
- Je hoort jezelf "tevens" gebruiken in een zin.
- Het maakt je niet meer uit welke pion jij bent bij Monopoly.
- Je slaat een avondje stappen over omdat je "lekker op tijd naar bed wilt".
- Je mikt niet meer 2 suikerklontjes in je cappuccino, bonuspunten als je ook niet meteen het koekje naar binnen propt.
- Je roept je katten naar binnen omdat het nu toch echt begint te schemeren.
- Je maakt je bed op zodra je opgestaan bent.
- Je besteld niet meer 4x per week pizza maar kookt je eigen eten, mét groenten.
- Kinderen noemen je "mevrouw".
- Je vraagt je bij het winkelen af of je gespotte shirtje niet te kinderlijk is.

Op welke momenten denk jij "oh nee, ik word volwassen"?

4 opmerkingen:

  1. Hihi, dit is zo herkenbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar! Ik merk dit vooral sinds ik werk, dat ik echt wel volwassen geworden ben. Iedere maand een mooie som geld naar mijn spaarrekening, rekeningen van de auto betalen,..Allemaal dingen waar ik vroeger nooit moest aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik werd echt zo droevig toen ik de titel van het artikel zag en verwachtte gek genoeg zo'n zwaar artikel, maar was opgelucht dat het lekker luchtig en grappig is haha! Ik ben 21 maar volgens mij is mijn jeugd nog maar half voorbij. Ik word nog steeds 'meisje' genoemd, en maak mijn bed niet op na het opstaan... Maar hmm de rest is eigenlijk best wel herkenbaar, vooral dat avondje stappen overslaan. Daar ben ik écht overheen :') Maarja ik baal er soms wel van dat mijn jeugd voorbij is/aan het gaan is, vandaar dat ik zo saadd werd van de titel!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!