Beauty | Een natuurlijke oplossing voor je huidproblemen

zaterdag 6 juni 2015

Huidproblemen, we hebben ze allemaal wel denk ik. Waar de een kampt met een vette huid en puistjes, zit de ander de hele dag te pulken aan zijn droge velletje. Het Franse merk Indemné heeft een prachtig assortiment met natuurlijke producten om verschillende huidproblemen te bestrijden; ik probeerde er 3.

Mijn huid heeft een beetje last van stemmingswisselingen. Het ene moment heb ik heel veel puistjes en het andere moment is er niks aan de hand. In de periode dat ik weer een last had van puistjes die extreem jeukten raadde Pieter van Solobiomooi mij deze combinatie producten aan. De producten hebben stuk voor stuk een cocktail van bijzondere en natuurlijke producten in de ingrediëntenlijst.

Ik probeerde ze toen direct maar leek bijna allergisch; mijn huid werd rood, jeukte enorm en de puistjes verergerden. Ik heb nog steeds geen idee waar het aan gelegen heeft maar probeerde de producten de afgelopen maanden opnieuw:) Dit keer had ik geen heftige reactie dus kon ik rustig de werking beoordelen.

Een milde, niet schuimende lotion speciaal ontwikkeld om een overgevoelige huid te reinigen maar ook te kalmeren. Rustig in masseren op je gezicht en afspoelen met lauw water. De lotion bevat onder andere kamille, wat de huid kalmeert maar ook palmarose, dat werkt schimmelwerend.

Ik moest even wennen aan het feit dat het product niet schuimt maar hij reinigt goed en mijn huid voelt fijn aan na het wassen. Vooral 's avonds vind ik dit een heerlijk product, 's ochtends heb ik echt behoefte aan een wat frisser gevoel.

Ontwikkeld om een vette huid te kalmeren en te reinigen. Dit product bevat 7 essentiële oliën die er samen voor zorgen dat je huid intensief gereinigd word maar niet agressief. Een te agressieve manier van reinigen kan je talgproductie verstoren en je onzuiverheden verergeren. Je masseert de lotion in maar hoeft 'm niet af te spoelen.

Ik heb deze 's ochtends gebruikt na het reinigen. Ook hier moest ik even wennen, het voelde raar aan om een olieproduct op mijn puistjes te smeren. Na het gebruik voelde mijn huid kalm aan en in het begin ook wat vettig, gelukkig trok dit snel in.

Ontwikkeld om zelfs de meest geïrriteerde huid te kalmeren. Dit product bevat onder andere koriander, dat heeft een verzachtende en verlichtende werking. In masseren tot dat het product in is getrokken.

Deze hebt ik 's avonds gebruikt na het reinigen. Ook hier weer even wennen aan de olie-achtige substantie maar oh wat was deze fijn! Ik kreeg er een beetje een tintelend zacht gevoel van en een heel zacht en rustig huidje.

Conclusie
Ik moest enorm wennen aan de producten en vind ze qua comfort nog steeds niet ideaal. De werking was na ongeveer een maand duidelijk te zien. Mijn huid is rustig, egaal en heeft stukken minder onzuiverheden. Dat ik het allemaal niet zo prettig aan vind voelen neem ik maar op de koop toe want ze pakken écht je huidproblemen aan!
Alle producten van Indemné zijn te vinden op www.solobiomooi.nl, zij kunnen je ook advies geven voor de beste producten tegen jouw huidprobleem!
Wat vind jij het meest lastige aan jouw huid?

4 opmerkingen:

  1. Dat klinkt interessant. Mss moet ik ze toch eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gek dat je er in het begin zo sterk op reageerde! :-)
    Wennen aan nieuwe producten - en zeker aan olie - is een gevoel dat ik zeker herken! Fijne review wel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne review! Lijken mij zeker fijne producten.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!