Food | Recap 2013: Shokomonk

maandag 1 juni 2015

Ik had voor vandaag geen food-artikel klaar staan vanwege een dramatisch slechte planning. Vandaag dat jullie een artikel te zien krijgen uit, jawel, juli 2013!
Ik had toen nog niet echt mijn draai gevonden in het bloggen en al helemaal niet in het fotograferen.
Wel maakte ik een review van een heerlijk product dat best nog eens in de aandacht mag staan:)
Ik heb bewust niks veranderd aan het artikel, op een beetje opmaak na!

In mijn zoektocht naar de perfecte chocolade kwam ik terecht op de website van Shokomonk, een klein paradijsje met ontzettend veel verschillende smaken en mooie verpakkingen. 

Omdat er in de chocolade-industrie veel concurrentie is moeten chocolademakers hun product steeds meer verbeteren. Twee jonge ondernemers uit Duitsland besloten de uitdaging aan te gaan, ze wilden een simpele reep maken die kwalitatief goed is en zich onderscheid van andere repen. De chocolade voor deze repen komt uit Ecuador en wordt in Duitsland verder verwerkt tot de lekkerste repen. 
Het merk Shokomonk is een hommage aan de monniken die cacao naar Europa brachten en aan het feit dat het een monnikenwerk is om een goed ambachtelijk product te maken.

Genoeg informatie, hoe smaken ze? Ik heb voor jullie 5 smaken getest:

Witte chocolade met bosbes 31% cacao
Witte chocolade is niet mijn favoriet omdat het zo zoet is, het fijne aan deze reep is dat je écht fruit proeft, de bosbes is heerlijk aanwezig.

Melkchocolade met banaan en crunch 35% cacao
Mijn favoriet! Heerlijke volle melkchocolade smaak, de crunch is niet te hard en je proeft veel banaan!

Pure chocolade met bosvruchten 50% cacao
Zoete bosvruchten combineert heel goed met deze sterke, pure chocola. Jammie

Witte chocolade met pistache 31%
Deze vind ik niet zo lekker, de witte chocoladesmaak is goed maar ik vind de pistache niet lekker smaken terwijl ik hier normaal wel gek op ben. Misschien is de combi gewoon niet mijn favoriet.

Witte chocolade met limoen 31%
Jammieee. Normaal vind ik witte chocola te zoet maar met deze zure, frisse limoen is het echt heel lekker. Je proeft echt limoen. Nogmaals jammie!

Ik ben heel benieuwd naar de andere smaken en ga die ook zeker proberen! Willen jullie je ook bekeren tot deze heerlijke chocolade? Je kunt de repen bestellen op www.shokoshop.nl voor €1,49 per reep.

Heel inteliggent weer van mij. Toen ik dit artikel online zette kwam ik er pas achter dat de Nederlandse website niet meer bestaat. Wel kun je nog bestellen via de Duitse site, wat enorm meevalt qua verzendkosten en vind je Shokomonk soms op markten in Nederland.
Wat vonden jullie van dit oude artikel, flinke verandering toch?

2 opmerkingen:

  1. Ik kocht onlangs een shokomonk reep met witte chocolade en framboos, die was ook best lekker! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo een artikel uit de oude doos. Ziet er lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!