Food | Bespaar op je Starbucks verslaving!

maandag 8 juni 2015

Tegenwoordig kun je je écht niet meer met een AH-to go beker vertonen, het móet een Starbucks-beker zijn;) Onzin natuurlijk en soms voel ik me wel een beetje stom als ik met mijn hippe witte beker met groen logo over het station loop. Ja de koffie is heerlijk, maar die van andere tentjes is ook prima, én veel goedkoper. Het blijft mij een een raadsel waarom we dan toch allemaal massaal naar Starbucks rennen hihi. Ach, een beetje verwennen mag!
Omdat het allemaal al duur genoeg is vandaag een review van Starbucks koffie uit de supermarkt, scheelt bergen geld en is makkelijk verkrijgbaar:) Zo kun je lekker vasthouden aan je verslaving maar hoef je geen €5 per keer neer te tellen.

Je hebt ze misschien wel zien staan in de supermarkt; de leuke glazen flesjes van Starbucks die zeker de helft kosten van een frappuccino to go. Ik ging eens proberen of ze qua smaak een beetje in de buurt komen:) De flesjes vind ik trouwens erg leuk om te bewaren maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, tips zijn welkom!

Cookies & Cream herken ik niet écht in de smaak maar het is wel een lekkere zoete én romige koffie, een beetje cappuccino met 2 suiker zeg maar. Deze is voornamelijk ijskoud het lekkerst maar toch heb ik niet altijd zin in een heel zoet drankje. De koffie bestaat trouwens voor 75% uit melk, dat had ik niet verwacht want hij is nog redelijk sterk.

Deze variant is vrij basic, niet te zoet maar ook zeker niet te sterk. Heerlijk voor een warme ochtend of als je geen zoetekouw bent. Deze doet mij denken aan een latte zonder suiker, voor de espresso-lovers onder ons dus waarschijnlijk niet sterk genoeg;) Het fairtrade logo heeft voor mij wel een kanttekening; een beetje onderzoek levert mij het volgende citaat op (via Jumbo):
Koffie en suiker verhandeld in overeenstemming met de Fairtrade voorwaarden. Totaal 97%, exclusief vloeibare ingrediënten. 
Natuurlijk zijn koffie en suiker wel ingrediënten waarin veel slechte handel plaats vind maar toch, ik vind eigenlijk dat Fairtrade 100% moet zijn of anders geen logo.

Ondanks dat er niks boven een échte frappuccino met ijs en slagroom gaat vind ik beide varianten goede alternatieven voor thuis. De koffie is gewoon goed al had ik qua smaken liever nog wat meer variatie gezien. Je vind ze voor €1,89 per stuk bij onder andere Jumbo in de buurt van de melk en andere zuiveldrankjes.
Mijn ultieme tip voor bij Starbucks; bestel een soja-latte met amandelsiroop<3
Wat is jouw favoriete drankje bij Starbucks?

3 opmerkingen:

  1. Een goede tips zeg: wij kopen ze af en toe ook:-) Ook handig als je geen Starbuck in de buurt hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker een goed alternatief als je geen Starbucks in de buurt hebt, of voor elke dag en dan als je jezelf echt wil verwennen gewoon een 'echte' halen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die Starbucks helemaal niet leuk vind :-) Ik hou erg veel van koffie, maar Starbucks kan me niet bekoren.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!