Life | Dé manier om van je hoofdpijn af te komen

dinsdag 9 juni 2015

Ik kamp al jaren met hoofdpijn en migraine, erg storend en het heeft op sommige momenten zeker mijn leven beïnvloed. Soms lag ik dagen in bed en kon ik niks, soms had ik een paar dagen nergens last van. Ik slikte dagelijks medicijnen maar kwam nooit echt van de pijn af, tot ik een tip kreeg waardoor ik nu zelden hoofdpijn heb! En nee, mijn tip is helaas niet om dagelijks een bak macarons naar binnen te werken.

Steven las ergens over deze tip en sindsdien ben ik het gaan doen.
Iedere dag als je opstaat pers je een halve citroen uit in een glas water, deze drink je op voordat je gaat eten of iets anders gaat doen. That's it.
Sinds ik dit doe heb ik zelden hoofdpijn, ik vergat mijn citroentje 2 dagen en had meteen weer migraine. Toeval? Daar geloof ik bijna niet in.

Citroen kan geen kwaad en ook als je geen hoofdpijn hebt is het ontzettend gezond om je dag mee te beginnen. Als je hele gevoelige tanden hebt, doe dan wat extra water bij het citroensap of check even bij je tandarts wat hij er van vind. Zuur kan namelijk wel je glazuur aantasten, ik heb echter nergens last van.
Absolute aanrader!

Ik ben zeer benieuwd of jullie dit ook gaan proberen en of het net zo veel effect heeft als bij mij.
Wat doe jij tegen hoofdpijn?

6 opmerkingen:

  1. Ik ga naar de osteopaat om alles eens los te masseren. En slapen, heel veel slapen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een tijdje trouw 's morgens citroensap gedronken, maar er niet bewust op gelet. In verband met hoofdpijn.Het is sowieso gezond om het te drinken. Ik pak het weer op. Ik gebruik pijnstillers van de huisarts. En vroeger voor migraine immigram. Maar dat hielp helemaal niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne tip! ik heb volgens mij geen migraine maar ik kan echt wel een keer stevige hoofdpijn hebben. Ik ga dit eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne tip, laatste dagen nu het warmer is heb ik er weer mega vele last van, echt heel vervelend draag mijn bril wel vaker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne tip! Ik heb ongeveer één keer per maand last van migraine en ben verder ook wel gevoelig voor een gewone stevige hoofdpijn, dus misschien moet ik dit eens gaan doen. Citroenwater vind ik sowieso wel erg lekker, alleen om mijn tanden te beschermen drink ik het altijd met een rietje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 1x in de maand krijg ik steeds ongeveer op zelfde periode een aanval en ook al van alles geprobeerd maar enige dat werkt is mijn bed zo snel mogelijk inkruipen en slapen. Er valt niet veel aan te doen vrees ik ligt bij mij (denk ik) aan mijn pil gebruik en dus aan hormonen ...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!