Beauty | Catrice LE Fallosophy Oogschaduw & Luxury Lashes Volume Mascara

woensdag 28 oktober 2015

Vandaag een review van twee producten van Catrice, waarvan één limited edition. Ik vond de laatste limited edition collecties van Catrice steeds een beetje tegenvallen, Fallosophy ook weer maar ik wilde toch graag iets proberen. Ik was ook door m'n mascara's heen dus een goed excuus om die ook mee te nemen:)

Matt Eye Shadow-Robin Wood €2,89

Deze nam ik voornamelijk mee omdat ik de print met het blaadje zo leuk vond! Catrice beloofd veel pigment en een matte finish die de hele dag blijft zitten. Makkelijk aan te brengen door de zachte textuur en goed uit te blenden.


Het pigment is inderdaad prima en de kleur is zoals je verwacht als je in het doosje kijkt. Mooie matte finish en hij lijkt goed te blijven zitten, ik kreeg de swatch bijna niet weg. Ik merk wel meteen op dat er enorm veel sprake is van fallout, de oogschaduw is erg poederig en vliegt alle kanten op.


Jullie weten inmiddels wel dat ik geen talent ben met oogschaduw maar ik heb 'm toch even aangebracht over het hele ooglid om te testen. Hij blend makkelijk uit en voelt prettig en zacht aan. Zoals je kan zien richting mijn neus is de fall out best wel storend. Dit kun je oplossen door voor het aanbrengen wat extra poeder op je gezicht te doen, deze kun je dan later samen met de uitgevallen oogschaduw weg vegen. Verder vind ik het een mooie kleur voor in een ooglook, niet om alleen te gebruiken.

Luxury Lashes Volume Mascara Dramatic Volume €4,89

Ik vind mascara altijd zo lastig. Mijn wimpers zijn erg zwaar en ik heb dan ook best wel een sterke mascara nodig om de krul omhoog te houden. Verder ben ik niet super veeleisend; als de mascara maar niet klontert. Catrice beloofd extreem veel volume, een prachtige krul en perfecte definitie. Het borsteltje is speciaal vormgegeven om extra veel mascara op te nemen voor nóg meer effect.


Qua kleur vind ik 'm prima, hij maakt mijn wimpers mooi wat dikker en klontert niet, dit is vooral goed te zien bij de onderste wimpers. Helaas is deze mascara niet sterk genoeg, mijn krul zakt gewoon omlaag, jammer! Het borsteltje vind ik verder erg prettig en gebruik en het product irriteert niet in mijn ogen. Eigenlijk echt een prima mascara maar gewoon niet sterk genoeg voor mijn wimpers.


Wederom ben ik niet heel erg overtuigd door Catrice, dit heb ik vaker gehad bij oogproducten, die zal ik van hen dan ook niet snel opnieuw aanschaffen. Het zijn beide absoluut geen slechte producten maar ook geen toppers én ze passen niet bij mijn wensen.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind de oogschaduw wel heel mooi zwart! Ik kan me voorstellen dat je de mascara niet nog een keer aanschaft, die van Catrice vind ik ook nooit zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb deze mascara ook en ik ben er helemaal niet tevreden over. Ik vind het borsteltje niet fijn, het klontert en wil niet precies/netjes aangebracht worden. Wat mij betreft een miskoop!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!