Food | Just Nuts Seed & Nut Bars

maandag 30 november 2015

Na al die ongezonde dingen van de afgelopen weken vond ik het weer eens tijd om een gezond tussendoortje uit te proberen. Nou schuif ik alsnog regelmatig een Bounty naar binnen maar, gezond is ook leuk om te proberen en vaak erg lekker. Just Nuts kende ik van de heerlijke zakjes nootjes en dan vooral die variant met kokos, jummie! Er zijn dus ook repen die er ten eerste al heel bijzonder uitzien, ik probeerde ze uiteraard.


De bedenkers van Just Nuts, Erik en Thijs, misten gezonde, lekkere tussendoortjes zonder onzin. Ze bedachten een plan om die tussendoortjes dan maar zelf te gaan maken en zo werd Just Nuts geboren; 100% biologisch, 0% onzin. De tussendoortjes zijn glutenvrij en door de rijke bronnen aan eiwit ontzettend voedzaam. Ik vind ze er mooi uitzien maar ze ogen wel een beetje slijmerig waardoor ik niet meteen sta te springen om ze weg te werken.

Ik probeerde de volgende varianten:
- De "lekker bezig" bar met amandelen, goji en chia. Een bar die je midden in het harde werken even naar binnen propt, waarna je vol goede moed en energie weer lekker verder kunt.
- De "waar is de tijd gebleven" bar met cashew, cranberry en cacao. Als je je 's ochtends verslapen hebt en geen tijd meer hebt voor ontbijt dan is dit de ideale reep om je dag mee te beginnen. Vol vezels en voedingswaarden zodat je in ieder geval even vooruit kunt.


Nou, eerlijk is eerlijk; ik ben geen fan. Trouwe volgens weten dat ik een beetje mieperig ben met substanties en daar loop ik ook hier weer tegenaan. De ingrediënten zijn smaakvol en knapperig maar het geheel is een beetje te smeuïg en plakkerig naar mijn zin. Zonde, want ik ben dan totaal afgeleid en kan niet goed van de smaken genieten. Het goede nieuws is dat iedereen die niet zeikerig is om alles wat een andere structuur heeft dan een Bounty deze repen vast wel heerlijk vind. Als je dan toch even naar de webshop gaat dan raad ik je aan om ook het snackzakje met kokos in je mandje te gooien.

1 opmerking:

  1. Jammer dit het geen succes was! Ik vind al snel iets goeds (qua gezonde snacks) dus ben best benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!