Food | GNAW Engelse Chocolade

maandag 9 november 2015

Ik heb deze chocolade al zo vaak zien liggen maar nog nooit geprobeerd. Op een of andere manier dacht ik dat het niet lekker zou zijn, bleek dat even een vergissing te zijn..

Afgelopen zaterdag konden jullie mijn tips voor kerstcadeautjes al lezen, ik zocht bij Radbag 3 kerstcadeautjes voor mijzelf uit waaronder deze chocolade. In dit pakje zitten de volgende smaken:
- Fudge Crunch. Melkchocolade met rozijnen, biscuits en fudge.
- Banoffee Pie. Melkchocolade met banaan en karamel.
- Caramel Rapids. Karamelchocolade met crunchy stukjes karamel.


Ik ben nou eenmaal heel gevoelig voor extraatjes en ook dit is niet alleen maar chocolade. Met je aankoop steun je namelijk de bescherming van de rode eekhoorn in Engeland. Nou klinkt dat misschien een beetje knullig maar eekhoorns zijn wel enorm schattig én het is een goed excuus om te gebruiken tegen je huisgenoot/vriend/moeder als je weer eens je laatste geld aan chocolade hebt opgemaakt.


Caramel Rapids leek me wel wat, ik hou van crunchy stukjes in chocolade en dit was de eerste smaak die ik proefde. Wat eerst opviel is dat de chocolade enorm romig is, mijn verwachtingen lagen blijkbaar erg laag. Of nouja, ik ben gewoon heel kritisch met chocolade. Je proeft melkchocolade en veel karamel, de crunchy stukjes zijn ontzettend lekker maar het geheel vind ik wel erg zoet. Heel lekker maar geen reep die je in één keer naar binnen propt.


Van Fudge Crunch werd ik bij voorbaat al gelukkig, ik hou van rozijnen in chocolade! Mensenkinderen, deze is lekker! De rozijnen zijn heel goed van smaak en de combi met kleine stukjes fudge en biscuit is perfect. Absolute favoriet en deze ging eh.. ietsje sneller op dan de vorige.


Over Banoffee Pie was ik bij voorbaat niet denderend enthousiast. Ik hou namelijk niet zo van witte chocolade en zo ziet het er uit, het is het niet, maar toch. De bananensmaak is ontzettend lekker en de karamel proef je heel licht. Deze vind ik ook ietsje te zoet maar de banaan is wel heel erg lekker, aparte reep!


 Nou, ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat dit een succesvol testrondje was. Ik had een lage verwachting van deze chocolade maar ik ben nu helemaal om, echt heerlijke smaakvolle repen en bijzondere smaken. Deze ga ik zeker nog een keertje kopen, vooral de Fudge Crunch! Ik bestel dit pakketje met 3 repen bij Radbag, het kostte €12,95. Gnaw is ook te koop bij Jamin heb ik me laten vertellen én bij van die snoep speciaalzaakjes.

1 opmerking:

  1. Vooral de crunchy fudge lijkt me heerlijk, want ik ben dol op rozijnen (het begint een verslaving worden, oeps...). De verpakking vind ik er ook leuk uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!