Food | Zelf bananenijsjes maken!

maandag 31 augustus 2015


Al tijden zag ik overal dit soort ijsjes voorbij komen, toen Sas vorige week hier was werd het dan ook hoogste tijd om zelf aan de slag te gaan. Er zijn natuurlijk honderden variaties maar vandaag laat ik jullie zien hoe wij deze ijsjes gemaakt hebben:)

Je hebt nodig:
-bananen
-chocolade
-versiersel
- stokjes

Verder heb je een fornuis of magnetron nodig om de chocolade te smelten en natuurlijk een vriezer om de hele bende weer te bevriezen.
Ik ging voor pure chocolade, ben ik normaal niet zo van maar bij dit soort dingen vind ik het anders gauw te zoet worden. Qua versiering had ik thuis nog muesli staan, vond ik cakeversiering vies en te duur dus nam ik bij Albert Heijn deze briljante K3 hagelslag met hartjes mee. Voor de stokjes gebruikte in cakepop stokjes van Xenos.

De bananen.sneden we door de helft, we smolten 2 repen chocolade in een pannetje en prikten ondertussen de bananen op stokjes. Vervolgens giet je de chocolade over de bananen en dan versieren maar. Uurtje in de vriezer, et voila!


Zie hier het resultaat, ze waren heerlijk! Klein onhandigheidje; de bananen kun je niet echt ergens in zetten waardoor ze dus liggen op een bordje te vriezer in gaan. Als ze dan klaar zijn trek je een heel stuk chocolade er af omdat dat aan het bordje vast ziet. Mocht iemand hier een handige oplossing voor hebben dan hoor ik het heel graag.
Verder waren de cakepop stokjes iets te dun waardoor de bananen bij het gieten van de chocolade gingen draaien, stokjes met iets meer volume verhelpen dit probleem waarschijnlijk.

Verder ontzettend lekker en ik ga hier de komende tijd zeker meer mee experimenteren en variëren.

1 opmerking:

  1. Jaaaaa lekkerrrr!! Wel onhandig dat ze gingen draaien, haha, maar dat mocht de pret niet drukken! De smaak was priiiima ♥

    ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!